Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Nadchodzi rewolucja w sprzedaży biletów PKP Intercity
Paweł Makowiec
Paweł Makowiec 22.12.2022 20:38

Nadchodzi rewolucja w sprzedaży biletów PKP Intercity

PKP uruchamia nowy rozkład jazdy
Domena publiczna

To będzie jedna z największych zmian w historii polskiej kolei. PKP Intercity podpisało w czwartek umowy na stworzenie nowego systemu sprzedaży biletów. Stary system sprzed dekad odchodzi do lamusa.

Do tej pory spółka PKP Intercity korzystała z systemu Kurs 90. Został on wprowadzony w 1989 roku na sieci kolei zachodnioniemieckich. Wraz z upływem czasu rozprzestrzenił się na całą Europę - wprowadzono go również w Polsce.

O ile jednak Deutsche Bahn wycofało system wraz z końcem 2005 roku, tak PKP Intercity używało go nadal, co sprawiało wiele problemów. Przykładowo, jak podaje portal Rynek Kolejowy, do sprzedaży biletów w internecie potrzebne były specjalne nakładki na system.

Trzy umowy, koniec problemów

PKP Intercity podpisało z PKP Informatyką łącznie trzy umowy. Pierwsza obejmuje zbudowanie przez tę drugą spółkę nowej platformy sprzedaży elektronicznej o nazwie “e-IC 2.0”. Druga dotyczy stworzenia centralnego systemu sprzedaży, zaś trzecia - na utrzymanie obu części przez wiele lat.

Łączna wartość kontraktów, według informacji Rynku Kolejowego, wynosi 143 miliony złotych wliczając opcje. W historii PKP Informatyki nie było dotąd większej umowy.

Zupełnie nowy system

Co to oznacza dla pasażerów? Jak podaje portal money.pl, e-IC 2.0 będzie posiadało nową szatę graficzną. Zmieni się również sposób kupowania biletu - zakup biletu w dwie strony będzie łatwiejszy.

Nowością będzie również automatyczne wskazywanie przez system najlepszej oferty dla podróżnego. Najczęstsze relacje będzie można dodać do ulubionych, aby pominąć ręczne uzupełnianie pól.

Koniec “isPies”

Wdrożenie nowego systemu, którego początek zaplanowano na jesień 2023, oznacza również pożegnanie z niesławnym już kodem obecnej platformy sprzedaży internetowej. W ostatnich latach stał się on obiektem żartów ze strony internautów ze względu na zawartość.

Jednym z takich fragmentów kodu zakupu biletu jest “czyWybranoPsa”, znany także jako “isPies”. Odpowiada on za sprawdzenie, czy użytkownik zaznaczył, że będzie podróżował z psem. Innym zaś fragmentem jest “czyNieWybranoCalegoPrzedzialuDlaPsa”, którego znaczenia można się analogicznie domyślić.

Tagi: