Nie interesujesz się polityką? Jeśli prowadzisz biznes, to prędzej czy później polityka zainteresuje się Tobą
Kiedy prowadzisz firmę, na wiele rzeczy możesz nie mieć czasu. A już na pewno na interesowanie się polityką. Ale pamiętaj: polityka zawsze interesuje się Tobą. Bo to, co dzieje się w Sejmie, Senacie czy w rządzie, w administracji państwowej i samorządowej, dotknąć może Twój biznes i biznes Twoich kontrahentów. Może otworzyć lub zamknąć szanse w partnerstwie publiczno-prywatnym, pomóc lub zaszkodzić w relacjach z podmiotami publicznymi, wzmocnić Twoją firmę albo wręcz przeciwnie – ograniczyć jej możliwości.
Moc dobrej komunikacji
GDS Grupa Doradztwa Strategicznego specjalizuje się w Public Affairs, czyli – tłumacząc z angielskiego – w sprawach publicznych. Pod tą nazwą kryją się wszelkie działania, które mogą pomóc Twojemu przedsiębiorstwu w skutecznym dostosowaniu strategii biznesowej do aktualnej rzeczywistości czy w rozwikłaniu spraw trudnych, które pozornie wydają się nierozwiązywalne. Pomagamy nawiązywać relacje, tłumaczymy zachodzące zmiany, zarządzamy ryzykiem. Wierzymy w moc dobrej komunikacji, która prowadzi do rozwiązywania sporów i przekonuje do dobrych rozwiązań.
Wspomagamy także przedsiębiorców w problemach z ich kontrahentami. Jesteśmy przekonani, że fachowy doradca i mediator jest szybszy, lepszy, skuteczniejszy i tańszy niż prawnicy i sądy polubowne. Wspieramy w renegocjacjach umów, które objęte są już wzajemnymi karami i roszczeniami, szukamy możliwości elastycznego podejścia do rozwiązywania sporów w ramach kontraktów już podpisanych, pomagamy zarządzać zmianą w firmie i zmianą strategii biznesowej wymuszonej otoczeniem biznesowym.
– Public Affairs polega na łączeniu niekompatybilnych światów, co wymaga wrażliwości i otwartości na różne perspektywy – mówił na 20. Kongresie Public Relations i Komunikacji zorganizowanym przez Puls Biznesu założyciel i CEO GDS Grupy Doradztwa Strategicznego Bartłomiej Rajchert. W swoim wystąpieniu podczas panelu „Public Affairs w praktyce – jak stworzyć skuteczny dialog biznesu z władzami?” wskazywał narzędzia do budowania porozumienia z sektorem publicznym, ale także wyzwania, jakie wiążą się z łączeniem różnych systemów komunikacyjnych. To takie działania, gdzie, jak podkreślał Bartłomiej Rajchert – „potrzebni są ludzie przede wszystkim z wyobraźnią, uporem i kreatywnością, działający zgodnie z etyką oraz z prawem, a tam, gdzie prawo jest niedoskonałe lub nieprecyzyjne – po prostu uczciwie”.
GDS Grupa Doradztwa Strategicznego od 2014 roku zrealizowała ponad 100 różnych projektów, wspierając Klientów w wyzwaniach, z którymi przychodzi mierzyć się w dzisiejszej rzeczywistości społeczno-polityczno-ekonomicznej. Naszą przewagą jest doświadczenie zdobyte w świecie polityki, w którym opanowywanie kryzysów i skuteczna komunikacja są codziennością. Doradzamy przedsiębiorcom, firmom, organizacjom biznesowym i pozarządowym. Konstruujemy optymalne scenariusze dla trudnych, często niespodziewanych sytuacji. Dobrze przygotowana i zrealizowana komunikacja decyduje o sukcesie w obliczu wyzwania lub kryzysu. Szczególnie dbamy o to, by partnerski dialog pomiędzy biznesem a parlamentem, rządem czy samorządem opierał się na jasnych zasadach: przejrzystości, otwartości, dobrej woli i zaufaniu.
W 2022 roku w ogólnopolskim konkursie PR Wings – Public Relations Awards otrzymaliśmy wyróżnienie za projekt „Wkręceni w VAT”, który realizowaliśmy dla spółki Marketing sp. j., jednego z największych reeksporterów aut na rynki UE i Szwajcarii. Nasz Klient znalazł się na granicy upadłości po tym, jak organy skarbowe zatrzymały mu ok. 20 mln zł z podatku VAT, a dodatkowo Polski Fundusz Rozwoju w czasie pandemii odmówił mu wsparcia z tarczy antykryzysowej. Dzięki naszym działaniom wsparliśmy komunikację z administracją skarbową, Ministerstwem Finansów i PFR, w wyniku której spółka odzyskała niemal 100 proc. zatrzymanego VAT-u z odsetkami, a PFR wypłacił wsparcie w maksymalnej możliwej wysokości. To wszystko uchroniło klienta przed bankructwem i przed wieloletnimi postępowaniami sądowymi o zwrot należnych mu środków
– Nasza oferta dla każdego klienta jest indywidualna, niczym garnitur na miarę. Z dostępnych narzędzi wybieramy najbardziej pasujące do danej sytuacji i wpinamy je w odpowiednią strategię. Zapewniamy klientom najlepszy plan działania, który jesteśmy w stanie modyfikować i dostosowywać do okoliczności – podkreśla Bartłomiej Rajchert.
W dynamicznie zmieniającym się polskim otoczeniu prawnym i gospodarczym dialog pomiędzy biznesem a państwem czy samorządem jest podstawą wypracowania najlepszego dla obu stron rozwiązania. Dzięki budowaniu komunikacji do kluczowych interesariuszy – polityków, urzędników, funkcjonariuszy publicznych – dajemy naszym Klientom głos w procesie tworzenia regulacji i polityk, które mają wpływ na ich biznes. W takich działaniach wspieramy polskich przedsiębiorców na co dzień.
Public relations i public affairs przenikają się w wielu miejscach i są jednym z głównych elementów oferty GDS Grupy Doradztwa Strategicznego. Obok nich świadczymy usługi monitoringu legislacyjnego, prowadzimy działania z zakresu OSINT – czyli białego wywiadu, zajmujemy się komunikacją kryzysową, przygotowujemy raporty czy organizujemy debaty.
GDS Grupa Doradztwa Strategicznego jest członkiem założycielem organizacji branżowej
– Stowarzyszenia Agencji Public Relations. CEO GDS Bartłomiej Rajchert we wrześniu stanął na czele jej zarządu i będzie kierował SAPR przez najbliższe dwa lata
Jesteśmy po to, by pomóc Ci tak, jak na to zasługujesz. Naszą szczegółową ofertę znajdziesz na stronie gdspolska.com.