Nowe przepisy dla listonoszy. Nie wydadzą emerytury
W życie weszły zmiany w przepisach wewnętrznych Poczty Polskiej. Na ich podstawie, listonosze nie wydadzą emerytury jeżeli nie zostanie spełniony jeden konkretny warunek. Zmiana budzi niezadowolenie wśród seniorów.
Listonosz żąda dokumentu tożsamości
Według danych przytoczonych w ostatnich miesiącach przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, seniorzy otrzymujący emeryturę za pośrednictwem listonosza znajdują się w mniejszości. Przytłaczająca większość osób otrzymuje emeryturę na konta bankowe.
Jak jednak donosi portal o2.pl, dla tej mniejszości emerytów taki listonosz jest zaufaną lub nawet bliską osobą. Wprowadzone niedawno przez Pocztę Polską zmiany powodują jednak, że nie rozumieją zmiany w zachowaniu listonoszy.
Obowiązek wprowadzony ustawą
Poczta Polska musiała bowiem się dostosować do zmian wprowadzonych do ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Wprowadzone na tej podstawie zmiany wymagają od listonoszy, aby zapisywali numer dowodu osobistego osoby, której dostarczają emeryturę.
Jednemu z seniorów, który opisał swoją historię Gazecie Wyborczej a którą cytuje o2.pl, powiedział, że po usłyszeniu żądania podania numeru dowodu osobistego zapaliła mu się czerwona lampka. Odmówił podania wymaganego elementu z dokumentu tożsamości.
Osoby spełniające jeden warunek, otrzymają dodatkowe 200 zł do emerytury
Seniorzy są zdziwieni
W efekcie odmowy, listonosz zmuszony był odmówić wydania emerytury. Co gorsza, jak wynika z informacji Gazety Wyborczej, listonosz musi zapisywać dane za każdym razem, gdy przekazuje emeryturę.
Wspomniany senior był tą sytuacją zdziwiony, odwołując się do ostrzeżeń przed wyłudzeniami i oszustwami. Jak jednak powiedział Gazecie Wyborczej, taka sytuacja została spowodowana przez rząd; razem z żoną postanowił założyć konto w banku, aby uniknąć nieprzyjemnej sytuacji w przyszłości.