Pekao z impetem wchodzi w cyfryzację. Duże zmiany dla klientów
Pekao idzie z duchem cyfryzacji
Polacy coraz częściej i chętniej podchodzą do bankowości internetowej oraz transakcji bezgotówkowych. Ów trend był zauważalny tuż przed pandemią koronawirusa, ale ta wrzuciła go na jeszcze szybszy bieg.
Z danych podanych przez Związek Banków Polskich wynika, że liczba klientów indywidualnych posiadających dostęp do bankowości internetowej wyniosła 38 mln, natomiast liczba aktywnych klientów osiągnęła prawie 20 mln. Polacy także coraz chętniej korzystają z aplikacji bankowych, a liczba ich użytkowników wynosi 13,7 mln.
- Ugruntowanie zwyczajów płatniczych i coraz powszechniejsze przechodzenie na bankowość mobilną wśród istotnej grupy klientów dowodzi, że w bankowości nie ma już odwrotu od nowoczesnych technologii, a pandemia siłą rzeczy wymusiła przyspieszenie dostosowań w tym obszarze. Dalsza migracja w stronę mobilności będzie wymagać od banków ustawicznego rozwoju tej sfery infrastruktury, nowych inwestycji w customer experience i bezpieczeństwo - powiedział cytowany przez money.pl, wiceprezes ZBP Włodzimierz Kiciński.
Zatem nie ma nic dziwnego w tym, że Pekao rusza na podbój rynku e-commerce i w komunikacie prasowym podkreśla dynamiczność rozwoju transakcji bezgotówkowych w Polsce. Bank podaje, że w 2019 r. wartość transakcji wyniosła 400 mld zł, a w 2020 r. prognozy opiewają na 30 proc. wzrost.
Pekao już teraz obsługuje 70 tys. mikroprzedsiębiorców, SME oraz klientów korporacyjnych. Pekao podkreśla, że dzięki współpracy z Tpay będzie mógł umiejętnie wykorzystać tendencję wzrostową sektora e-commerce poprzez wprowadzenie do użytkowania nowych sposobów płatności online i zgromadzenie ich w jednym miejscu.
Pekao i rynek e-commerce
- Bank dostrzega duży potencjał kompleksowej obsługi finansowej podmiotów z rynku e‑commerce, których atrakcyjność dodatkowo wzrosła poprzez obecną sytuację związaną z COVID-19. Aby sprostać potrzebom klientów biznesowych, ważne jest połączenie w ramach oferty rozwiązań płatności online oraz offline. Warto zaznaczyć, że Pekao posiada w swojej ofercie wiodące rozwiązania płatności stacjonarnych z wykorzystaniem terminali płatniczych. Tpay to dynamicznie rozwijająca się polska spółka z ugruntowaną pozycją na rodzimym rynku, specjalizująca się w obsłudze płatności w kanale internetowym. We współpracy z Tpay widzimy możliwość dalszego dynamicznego rozwoju zarówno naszej pozycji, jak i samej spółki na tym istotnym rynku z perspektywy tworzenia ekosystemu usług finansowych - powiedział Leszek Skiba, p.o. prezesa zarządu Banku Pekao S.A.
Dzięki współpracy z Tpay, Pekao będzie mogło zrozumieć potrzeby swoich klientów oraz rynku e-commerce. Z kolei kontrahent banku będzie mógł wykorzystać doświadczenie i wiedzę, którą przez lata działalności nabyło Pekao.
- Jestem przekonany, że współpraca strategiczna jednej z największych instytucji finansowych w kraju i jednego z najdynamiczniej rozwijających się fintechów w Polsce, do których zalicza się Tpay, jest bardzo dobrą informacją dla klientów zarówno naszych, jak i Banku Pekao. Otrzymają oni dostęp do nowych produktów i narzędzi w jednym miejscu, co znacznie ułatwi im prowadzenie biznesu. Jednocześnie, miliony płatników odczują zwiększenie komfortu robienia zakupów online - mówi Paweł Działak, prezes i współzałożyciel Tpay i dodaje, że decyzja została podjęta po szczegółowej analizie branży.
Finalizacja transakcji uzależniona jest od decyzji Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). Założenia są bardzo ambitne, bowiem finalizacja ma nastąpić na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2021 r.
Warto wspomnieć, że Bank Pekao S.A. był organizatorem, koordynatorem oraz prowadzącym księgę popytu przy emisji 8- i 10-letnich obligacji na łączną kwotę 400 mln zł dla miasta stołecznego Warszawa.