Pilny komunikat banku PKO BP. Dotyczy wszystkich klientów
Zespół CSIRT KNF wystosował pilny apel do klientów PKO BP. Należy zwiększyć ostrożność podczas logowania się do bankowości internetowej. Przez chwilę nieuwagi można paść ofiarą oszustwa.
Pilny apel do klientów PKO BP
Klienci PKO BP muszą być ostrożni podczas logowania się do bankowości internetowej. Należy uważać na fałszywą stronę serwisu iPKO działającą pod adresem pkobp-pl.conniesuh[.]com . Oszuści wykorzystali logo banku i próbują wyłudzić dane logowania do bankowości elektronicznej.
Jeżeli klient nie zorientuje się, że trafił na fałszywą stronę, przekaże swoje dane oszustom, którzy od tego momentu będą mogli podjąć próbę zalogowania się na prawdziwe konto w banku i ukraść z niego pieniądze.
Cyberprzestępcy podszywają się pod PKO BP
Fałszywa strona jest łudząco podobna do autentycznego serwisu bankowości iPKO. Klienci muszą więc być czujni i dokładnie sprawdzać, na jakiej stronie próbują się zalogować, analizując adres w oknie przeglądarki. Najlepiej jest za każdym razem wpisywać go ręcznie lub korzystać z zakładek w przeglądarce , zamiast na przykład wyszukiwać nazwę banku w Google, bo tak również można trafić na fałszywą stronę.
Klienci muszą zachować szczególną ostrożność
PKO BP jakiś czas temu ostrzegał swoich klientów o możliwych zagrożeniach w sieci za pośrednictwem wiadomości e-mail. Wtedy jednak chodziło o przestrogę zwłaszcza przed podejrzanie atrakcyjnymi ofertami inwestycyjnymi i próbami kontaktu od fałszywych bankowców. PKO BP podawał zasady, którymi warto kierować się , by zachować bezpieczeństwo i z którymi warto się zapoznać.