Pilny komunikat Santander Bank. Pieniądze na kontach Polaków są zagrożone
Santander Bank zwrócił się do swoich klientów z pilnym komunikatem. Środki na kontach, które niektórzy gromadzili latami, mogą być zagrożone. Specjaliści poinformowali, jak należy się zachować i jakiego błędu nie popełnić pod żadnym pozorem, zwłaszcza teraz w okresie przedświątecznym.
Santander Bank ostrzega swoich klientów
Santander Bank wystosował specjalny komunikat, który udostępnił za pośrednictwem mediów społecznościowych. W obawie o środki zgromadzone na kontach swoich klientów ostrzega, aby nie wpaść w pułapkę naciągaczy. Jak wiadomo, oszuści mają całą gamę sposobów na wyłudzenie pieniędzy, a jeden z nich w ostatnim czasie jest zwłaszcza popularny. Bank ostrzega: nigdy nie popełnij tego błędu.
Czytaj więcej: Będzie nowy dzień wolny od pracy w 2025 roku? Wcale nie chodzi o Wigilię
Zaczęło się w Action. Na ostatnią chwilę przed Wigilią kupisz to za grosze W tym miesiącu najlepiej przejść na emeryturę. Można zyskać nawet 400 złApel do klientów Santander Bank
Na Facebooku Santander Bank Polska pojawił się wpis, w którym bank ostrzega swoich klientów:
Oszuści nagminnie podszywają się pod nasz bank - pisze Santander Bank.
Okazuje się, że oszuści, chcąc sprowokować klientów banku do pobrania złośliwego oprogramowania, wysyłają wiadomości z linkiem. Pod żadnym pozorem nie należy w nie klikać — nieumyślny błąd może nadać oszustom dostęp do środków na koncie.
Istnieją jednak sposoby, aby rozpoznać, czy wiadomość SMS przesłana na telefon faktycznie pochodzi od banku. Warto zwrócić uwagę na kilka szczegółów. W ten sposób będzie mniejsze prawdopodobieństwo, że ulegniesz wpływom oszustów.
Bank podpowiada, jak rozpoznać oszusta
Santander Bank podpowiada swoim klientom, jak nie paść ofiarą oszustwa, ale z ich rad mogą skorzystać także wszyscy posiadacze kont bankowych. Wystarczy zwrócić uwagę na kilka szczegółów. Po pierwsze w wiadomościach wysyłanych przez naciągaczy często pojawiają się błędy ortograficzne i linki, w które chcą, aby kliknąć. To szczególne wyznaczniki, które powinny wzbudzić niepokój.
Oprócz tego, w treści często znajdują się informacje o wygaśnięciu konta, utracie jego ważności lub blokadzie aplikacji. W razie gdyby któryś z przykładów wzbudził niepewność klienta, najlepszym rozwiązaniem jest zawsze skontaktowanie się z bankiem, co zalecają również eksperci.
Wiemy, że możecie otrzymywać wiadomości e-mail oraz SMS, w których oszuści podszywają się pod nasz bank, informują o konieczności aktualizacji danych, czy ponownie rejestracji. W wiadomości znajduje się link, dzięki któremu zostajecie przekierowani do strony podszywającej się pod stronę naszej bankowości internetowej, po wpisaniu na niej danych do logowania, trafiają one w ręce przestępców. Nie klikajcie w podejrzane linki - pisze Santander Bank Polska w social mediach.