PKO BP, mBank i Bank Millennium doceniony w prestiżowym rankingu. Dobre wiadomości dla ich klientów
Z tego artykułu dowiesz się:
PKO PB, mBank i Bank Millennium docenione w prestiżowym rankingu
Za co doceniono banki
Jakie rekomendacje eksperci wydali polskim bankom
PKO BP, mBank i Bank Millennium w TOP 10
Klienci PKO BP, mBank a także Bank Millennium mają powody do zadowolenia. Instytucje te zostały docenione w rankingu Bain&Company. Jedna z największych firm doradztwa strategicznego na świecie poddała analizie stopień cyfryzacji 50 czołowych banków w Europie. Jak podaje w komunikacie prasowym firma, w analizowanej grupie znalazło się pięć największych pod względem wielkości aktywów banków detalicznych z Polski, ale też instytucje finansowe m.in. z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch, Półwyspu Iberyjskiego czy Szwajcarii.
Okazuje się, że PKO BP, mBank i Bank Millennium znalazły się w dziesiątce najbardziej zaawansowanych cyfrowo banków w Europie. Co wpłynęło na sukces wspomnianych instytucji? Jak tłumaczą przedstawiciele Bain&Company dobrym krokiem okazały się inwestycje w digitalizację usług.
– Bez wątpienia znaczne inwestycje w digitalizację usług poczynione w ostatnich latach przyniosły korzyści. Widzimy to zwłaszcza w czasie pandemii, gdy fizyczny kontakt z klientami jest bardzo utrudniony – komentuje cytowany w komunikacie Marcin Szczuka, Młodszy Partner w Bain & Company.
– Na tle banków europejskich, na przykład szwajcarskich, największe polskie podmioty radzą sobie bardzo dobrze, jeśli chodzi o wizję rozwoju cyfrowego i praktyczny plan transformacji digitalowej – dodano.
Analitycy Bain&Company tworząc ranking brali pod uwagę takie czynniki jak: wizja rozwoju, oferta produktowa, nowoczesne kanały sprzedaży, doświadczenia klientów, poziom zadowolenia, model operacyjny oraz wykorzystanie technologii i danych.
W przyjętej przez firmę skali 0-100, PKO BP, mBank oraz Bank Millennium uzyskały podobny wynik – między 72 a 76 punktów, podczas gdy lider zestawienia osiągnął 88 punktów.
W wielu bankach wciąż złożona architektura aplikacji
Bain&Company zwraca uwagę w komunikacie, że choć wiodące polskie banki dokonały w ostatnim czasie inwestycji w poprawę oferty produktowej, to są poniżej średniej w odniesieniu do prostej i modułowej oferty. Eksperci firmy rekomendują bankom, by skupiły się na dalszym upraszczaniu oferty, a także wzmacnianiu pakietów produktów dopasowanych do potrzeb klientów.
– Wśród polskich banków to, co w największym stopniu odróżnia liderów transformacji od tych najbardziej zapóźnionych to technologia i umiejętność wykorzystywania danych – podkreśla Marcin Szczuka, dodając, że wiele polskich banków wciąż boryka się ze złożoną i sztywną architekturą aplikacji, co powoduje, że jeśli chodzi o czas na wprowadzenie nowego produktu na rynek są daleko w tyle za europejskimi liderami.
- Rozwiązaniem tego problemu mogłoby być zastosowanie metod agile na dużą skalę, co przyspieszyłoby proces wdrażania nowych produktów i zwiększyłoby elastyczność – mówi przedstawiciel Bain & Company.
Firma zwraca uwagę, że dobrze przygotowana oferta usług cyfrowych przekłada się na wzrost zadowolenia klientów, którzy oczekują prostych i łatwo dostępnych rozwiązań, zaś liderzy transformacji cyfrowej osiągają lepsze wyniki finansowe. Wdrażanie rozwiązań cyfrowych jak zauważa Bain & Company przekłada się też na większe zaangażowanie pracowników.