BiznesINFO.pl Finanse PKO BP wprowadza zmiany. Klienci mogą spodziewać się prawdziwej rewolucji i nowych możliwości
Wikimedia Commons, wolna licencja

PKO BP wprowadza zmiany. Klienci mogą spodziewać się prawdziwej rewolucji i nowych możliwości

10 sierpnia 2020
Autor tekstu: Kasper Starużyk

PKO BP zapowiada wprowadzenie nowej usługi

Jak podaje Interia, PKO BP szykuje się do poszerzenia zakresu świadczonych usług. W przyszłym roku bank ma oddać do użytku klientów specjalną platformę do kupowania i sprzedaży mieszkań. Podobne usługi oferuje aktualnie hiszpański bank BBVA, zajmujący się m.in. wyszukiwaniem dla klientów mieszkań w określonej lokalizacji, a także wyceną nieruchomości, udzielaniem kredytów na mieszkanie oraz wsparciem w zarządzaniu nim.

Prace nad platformą PKO BP służącą obrotowi nieruchomości prowadzone są równolegle z pracami nad funkcjonującym już od miesiąca - ale wciąż aktualizowanym - serwisem do kupna, sprzedaży i wynajmu samochodów. Plany PKO BP są ambitne: serwis ma się stać podstawową tego typu platformą w Polsce. - Zakładamy, że w najbliższych miesiącach liczba kontraktów  będzie rosła najpierw w setki, a potem w tysiące - czytamy na portalu Interia wypowiedź Zbigniewa Jagiełły, prezesa PKO BP.

W serwisie oferowane mogą być zarówno nowe, jak i używane auta, wszystkie jednak muszą zostać uprzednio sprawdzone od strony technicznej i prawnej. Ich historia i przebieg muszą być udokumentowane. Każdy z samochodów ma roczną gwarancję, a samochód używany możemy zwrócić w ciągu 5 dni, o ile nie przejechaliśmy nim więcej niż 500 km. Drobiazgowy przegląd dopuszczanych do obrotu aut oraz gwarancję mają zbudować zaufanie do platformy PKO BP i oszczędzić klientom kłopotów związanych z wyborem pojazdu w dobrym stanie technicznym.

Co skłoniło PKO BP do poszerzenia zakresu działalności?

Rozszerzenie przez PKO BP zakresu świadczonych usług może zastanawiać, szczególnie bank zdecydował się na ten eksperyment w dobie kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa. Jak dowiadujemy się z portalu Interia, jest to jednak objaw szerszego trendu obserwowanego także w innych krajach europejskich. Poza usługami stricte finansowymi banki coraz częściej oferują klientom także możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej czy automatycznego poboru opłat za przejazd autostradą. Niewykluczone, że tego rodzaju zmiany mają także na celu zwiększenie konkurencyjności wprowadzającego je banku w czasie, gdy z powodu kryzysu niektóre dotychczas oferowane usługi - np. lokaty - okazują się nierentowne.

<

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat