Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Jeden z największych banków w Polsce musiał wystosować ostrzeżenie. Problem dotyczy kont klientów
Radosław Święcki
Radosław Święcki 24.09.2020 02:00

Jeden z największych banków w Polsce musiał wystosować ostrzeżenie. Problem dotyczy kont klientów

PKO BP ostrzega klientów przed oszustami
Wikimedia/Warszawska róg Szerokiej w Tomaszowie Mazowieckim, w województwie łódzkim

PKO BP ostrzega klientów

PKO BP wydał w środę komunikat, w którym ostrzega klientów przed oszustami podszywającymi się pod bank. - Przestępcy rozsyłają fałszywe prośby o potwierdzenie danych osobowych. W mailach podszywających się pod PKO Bank Polski znajduje się prośba o zaktualizowanie systemu zabezpieczeń, potwierdzenie danych osobowych i kliknięcie w link - informuje BKO BP. 

W dalszej części komunikatu bank informuje, że e-maile rozsyłane są z fałszywych adresów mailowych, które sugerują, że przychodzą one z banku. Tymczasem zamieszczony w wiadomości link kieruje do podrobionej strony serwisu transakcyjnego.  - Prosimy, aby nie klikać w linki w tych mailach. Linki służą wyłudzaniu danych przez przestępców - informuje PKO BP, dodając, że kliknięcie w link i podanie danych logowania na fałszywej stronie grozi utratą kontroli nad kontem, a co za tym idzie utratą zgromadzonych środków. 

Bank zamieszcza w komunikacie przykład fałszywego maila. 

Bank apeluje do klientów, którzy padli ofiarą oszustów o kontakt z infolinią pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).

Tagi: PKO BP