PKO BP wprowadza nową funkcję przy robieniu przelewów. Możesz się porządnie zdziwić
PKO BP wprowadziło funkcję ułatwiającą wykonywanie przelewów
Jak donosi portal dobreprogramy.pl, PKO BP wprowadziło nową funkcję dostępną dla klientów korzystających z aplikacji mobilnej IKO. Klienci banku mogą wykonywać przelewy za pomocą poleceń głosowych. Testowana od maja 2020 usługa asystenta głosowego póki co dostępna jest dla użytkowników telefonów i tabletów z systemem Android, ale trwają prace nad wdrożeniem jej także dla systemu Apple iOS.
Usługa dostępna jest po zalogowaniu się do aplikacji IKO, nie włączymy jej zatem z ekranu skrótów. Aby ją aktywować, musimy udzielić aplikacji dostępu do mikrofonu. Asystent głosowy wykona wtedy za nas wypowiedziane na głos polecenie przelewu do odbiorcy zdefiniowane lub nowego na konto albo na telefon, jak również sprawdzi za nas stan konta, wyświetli historię transakcji, doładuje telefon oraz wyświetli i podyktuje głosowo kod Blik.
Nowa usługa oferowana przez PKO BP może was zadziwić
Jak zauważa portal dobreprogramy.pl, asystent głosowy udostępniony klientom PKO BP w aplikacji IKO oferuje naprawdę zdumiewające możliwości. Wirtualny pomagier PKO BP rozumie język naturalny, co oznacza, że nie musimy zwracać się do niego z użyciem oficjalnych terminów stosowanych na stronach bankowości internetowej, lecz wystarczy, że wypowiemy się w sposób kolokwialny, np. mówiąc "pchnij hajs", a polecenie zostanie wykonane.
PKO BP jest już drugim bankiem na polskim rynku, który wprowadził taką usługę. Wcześniej uczynił to Millenium Bank, wprowadzając wykonującego polecenia głosowe dotyczące transakcji chatbota Milla. Na świecie tego rodzaju usługi dynamicznie zyskują na popularności. Jak podaje Business Insider, do roku 2022 z bankowych asystentów głosowych będzie korzystać 31 proc. obywateli USA.