PKO BP wydał pilny komunikat do klientów. "Możesz stracić pieniądze"

PKO BP wydał właśnie pilny komunikat do wszystkich klientów. Zwrócił się do nich z ważnym ostrzeżeniem, z którym każdy powinien się zapoznać. Wystarczy bowiem dosłownie chwila nieuwagi i można stracić pieniądze oraz kontrolę nad swoim kontem. Na co konkretnie powinni uważać klienci PKO BP? Wyjaśniamy.
Pilny komunikat PKO BP
Klienci banków w obecnych czasach muszą mieć się na baczności. Są bowiem narażeni na liczne ataki ze strony cyberprzestępców, którzy na każdym kroku próbują zdobyć ich dane i dostęp do konta bankowego. Oszuści wykorzystują rozmaite sposoby. Bardzo często podszywają się pod różne instytucje oraz banki, wzbudzając tym samym zaufanie Polaków.
Banki co rusz informują o nowych zagrożeniach, które czyhają na klientów. Tym razem pilny komunikat wydał PKO BP. Zwrócił się do swoich klientów z apelem o zachowanie szczególnej ostrożności. Wszystko przez wzmożoną aktywność cyberprzestępców. Z poniższym komunikatem tak właściwie powinien zapoznać się każdy Polak.
Zaczęło się w Action. Prezenty na mikołajki za mniej niż 10 złPKO BP pilnie ostrzega swoich klientów
W wydanym komunikacie PKO BP informuje, że w ostatnim czasie do klientów masowo trafiają maile wprowadzające w błąd. Cyberprzestępcy chcą zdobyć nie tylko pieniądze zgromadzone na kontach Polaków, ale także chcą uzyskać dostęp do ich danych osobowych. Informacje te mogą wykorzystać do wzięcia kredytu lub pożyczki na ofiarę.
Ostrzegamy przed kolejnymi atakami cyberprzestępców. Uważaj na fałszywe e-maile podszywające się pod bank o temacie: "PKO Bank Polski-Potwierdź płatność 2024.11.18". Wiadomości mają w polu nadawcy różne adresy mailowe np.: “Księgowy PL <iod78893930@pkobp[KROPKA]pl” - czytamy w komunikacie PKO BP.
Bank w komunikacie szczegółowo opisuje, jak wyglądają maile od cybeprzestępców, którzy podszywają się pod PKO BP. Wydano także zalecenia dotyczące najnowszych działań oszustów. Co należy zrobić w sytuacji, gdy otrzymamy podejrzaną wiadomość?
PKO BP wydał zalecenia dla klientów
Jak informuje PKO BP, w mailach od oszustów znajduje się plik o nazwie sugerującej, że klient powinien potwierdzić dokonaną płatność. Należy zachować szczególną ostrożność, zwłaszcza dlatego, że wielkimi krokami zbliża się Black Friday oraz Boże Narodzenie, czyli czas, w którym zwykle częściej robimy zakupy.
Bank wyraźnie zaznacza, że nie jest autorem tych wiadomości. Linki umieszczone w mailach zawierają złośliwe oprogramowania. Wystarczy więc zaledwie jedno kliknięcie i oszuści będą mogli uzyskać dostęp do ważnych informacji. Może mieć to dla nas bardzo poważne konsekwencje.
Nie otwieraj załączników i nie klikaj w linki w tego rodzaju e-mailach. Jeśli klikniesz w link, możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem - ostrzega PKO BP w wydanym komunikacie.





































