PKO BP z ważnym komunikatem. Dotyczy wszystkich klientów. Utrudnienia w dostępie aż do pół roku
Największy polski bank wydał ważne ostrzeżenie dla swoich klientów. Przez kilka miesięcy nie będą oni mogli korzystać z jednej z usług instytucji. Co ciekawe, chodzi o płatności przy pomocy BLIK-a, ale wcale nie takie, jak można by przypuszczać.
Ważne ostrzeżenie dla klientów
Największy bank w Polsce opublikował ważny komunikat skierowany do niemal wszystkich swoich klientów. Klienci PKO Banku Polskiego korzystający z usługi BLIK powinni przygotować się na czasowe ograniczenia dotyczące czeków BLIK. Zmiany te mogą stanowić utrudnienie dla wielu użytkowników, choć bank podkreśla, że inne funkcje BLIK, w tym płatności kodem, będą działały bez zakłóceń.
Czeki BLIK są bardzo podobne to powszechnie znanych, sześciocyfrowych kodów BLIK. Od tradycyjnych, płatniczych kuzynów, czeki odróżnia jednak pewna kluczowa cecha.
2520 zł dodatku do renty. ZUS zaczął przyjmowanie wniosków, wypłaty są już pewneDługa przerwa w usługach PKO BP
Jak informuje bank, od 17 stycznia do 6 maja 2025 roku nie będzie możliwości tworzenia nowych haseł potrzebnych do płatności czekami BLIK. Czeki BLIK różnią się od tradycyjnych kodów BLIK, m.in. liczbą cyfr – czeki składają się z 9 znaków i można ich użyć tylko raz.
Użytkownicy ustawiają wartość czeku samodzielnie, a niewykorzystane środki wracają na konto po dokonaniu transakcji. PKO BP zapewnia, że wszyscy klienci, którzy wygenerują hasło do czeku przed 17 stycznia, będą mogli nadal korzystać z tej funkcji w okresie zawieszenia. Brak możliwości tworzenia nowych haseł przez prawie pół roku może jednak znacząco wpłynąć na wygodę klientów.
Użytkownicy czeków BLIK, którzy chcą uniknąć utrudnień, powinni wygenerować hasło przed 17 stycznia 2025 roku. Proces jest prosty i możliwy do przeprowadzenia w serwisie iPKO – wystarczy wejść w ustawienia aplikacji IKO i nadać hasło. Dla osób korzystających z płatności powtarzalnych BLIK nowa funkcja zapewnia dodatkową elastyczność, a wszelkie operacje można monitorować i zarządzać nimi w aplikacji mobilnej.
Nie tylko zwykłe płatności i czeki
PKO BP wprowadził także nową funkcję – płatności powtarzalne BLIK. Usługa ta pozwala na automatyczne regulowanie rachunków, subskrypcji czy innych zobowiązań cyklicznych, jednocześnie dając użytkownikowi możliwość potwierdzania każdej transakcji w aplikacji IKO. Funkcja dostępna od wersji 3.162 aplikacji umożliwia większą kontrolę nad wydatkami i ułatwia zarządzanie finansami. Partnerami tej usługi są m.in. Play, Allianz, Orange, Plus oraz T-Mobile, a lista obsługiwanych sprzedawców ma być systematycznie rozszerzana.
BLIK zdobywa coraz większą popularność, co potwierdzają dane za trzeci kwartał 2024 roku. W tym czasie wykonywano średnio 81 transakcji BLIK-iem na sekundę, a w ten właśnie sposób realizowana była co czwarta płatność w terminalach. Średnia kwota przelewana na telefon wyniosła 164 zł.