Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Poczta Polska wdraża spore zmiany. Pomogą jej parafie
Kamila Jeziorska
Kamila Jeziorska 14.10.2020 02:00

Poczta Polska wdraża spore zmiany. Pomogą jej parafie

fot: Arkadiusz Ziolek/ East News. 26.07.2020. n/z Czerwona skrzynka na listy Poczty Polskiej.
East News, Arkadiusz Ziolek

Poczta Polska szykuje rewolucję

Poczta Polska już od dłuższego czasu podkreśla, że chce rozwijać swoje usługi tak, aby pozyskiwać nowych klientów. Nie jest tajemnicą, że często przegrywa z paczkomatami innych firm. Wszystko ma się zmienić, ponieważ Poczta Polska informuje, że do 2022 r. chce mieć ponad 20 tys. punktów odbioru przesyłek w sieci click & collect. Obecnie planuje udostępnić 2 tys. punktów odbiorów przesyłek dla swoich klientów.

- Poczta Polska podjęła strategiczną decyzję, która zakłada większe udogodnienia dla klientów i naszych partnerów biznesowych. Rynek e-commerce może w najbliższych latach osiągnąć pułap nawet 100 - 120 mld zł rocznie. To dwa razy więcej niż szacowano jeszcze na początku tego roku. Poczta Polska już teraz jest jednym z liderów rynku przesyłek kurierskich i chce nadal umacniać swoją pozycję. Bezpieczne formy doręczania przesyłek mają coraz większe znaczenie, dlatego Poczta będzie rozwijać sieć automatów do odbioru przesyłek, powiedział Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej. 

Poczta Polska stawia na automaty

Poczta Polska powiększa swoją ofertę. - Rozwój sieci automatów Poczty Polskiej umożliwi klientom wybór jednej z najbardziej komfortowych form odbioru przesyłek. Kurier może dostarczyć e-zakupy bezpośrednio na adres, zamawiający może także je odebrać w wybranym punkcie: placówce pocztowej, punkcie partnerskim Żabka, Orlen i Ruch lub w automacie paczkowym. Jednym z kluczowych wyróżników Poczty Polskiej na rynku usług kurierskich, budującym naszą przewagę konkurencyjną, jest multikanałowość dostaw, powiedział z kolei Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej. 

"Poczta Polska planuje jednocześnie, wraz z ekspansją w zakresie automatyzacji odbiorów i nadań paczek, zwiększać liczbę  partnerskich punktów odbioru i nadań przesyłek. W przyszłym roku paczkę będzie można odebrać w jednym z 15 tys. punktów. W 2022 roku sieć zwiększy się do 20 tys. lokalizacji", poinformowano w komunikacie Poczty Polskiej. Co więcej, Poczta Polska poinformowała, że obecnie to ona jest liderem rynku w kwestii sieci punktów odbioru. Wygląda na to, że Poczta Polska szykuje prawdziwą rewolucję.