Listonosz zapuka do drzwi i wprawi w osłupienie. Poczta Polska wymyśliła im nową funkcję, ale to nie wszystko
Poczta Polska z myślą o wygodzie obywateli
Poczta Polska zainaugurowała nowy projekt we współpracy z Bankiem Pocztowym. W jego ramach 9,5 tys. listonoszy wyposażonych w tablety puka do drzwi obywateli, aby zaproponować im kredyty. Jednak pracownicy Poczty Polskiej przedstawiają tylko wstępną ofertę i sporządzają listę osób zainteresowanych pożyczką. Następnie dane są przesyłane do doradców kredytowych, którzy umawiają się na spotkanie z klientami bezpośrednio w placówce w celu podpisania umowy kredytowej.
Portal cashless.pl podaje, że nowy projekt Poczty Polskiej zwiększył wartość udzielonych kredytów konsumpcyjnych o ponad 300 tys. zł tylko w sierpniu 2020 r. Listonoszy do udziału w projekcie ma zachęcać gratyfikacja pieniężna – jeżeli po spotkaniu z klientem uda się zawrzeć umowę to pracownik Poczty Polskiej otrzymuje prowizję. Na nowym rozwiązaniu oferowanym przez Pocztę Polską mogą skorzystać przede wszystkim obywatele, którzy na co dzień nie posługują się bankowością internetową czy mobilną. Nowy projekt może mieć zatem kluczowe znaczenie w pandemicznych czasach, gdy część placówek pozostaje wyłączona z użytku.
Bank Pocztowy rośnie w siłę
Projekt realizowany z listonoszami z Poczty Polskiej to nie jedyna innowacja, którą w ostatnim czasie wdrożył Bank Pocztowy. Kilka tygodni temu placówka ogłosiła, że we wrześniu wprowadzi możliwość dokonywania płatności przy pomocy BLIK. Klienci w dalszym ciągu oczekują na tę usługę.
Jednak prawdziwym przełomem Banku Pocztowego jest projekt Lady Robot, który polega na stopniowym wprowadzaniu robotyzacji. Na ten moment w instytucji działają już cztery roboty, które wykonują obowiązku pracowników np. aktualizują dane dotyczące poszczególnych oddziałów, wyceniają jednostki funduszy inwestycyjnych czy przeliczają prowizję od klientów.