Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Finanse > Polacy mają ulubioną stację paliw. Dystansuje konkurencję
Przemysław Terlecki
Przemysław Terlecki 22.03.2022 09:12

Polacy mają ulubioną stację paliw. Dystansuje konkurencję

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Orlen, jak wynika z badania "Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce" przeprowadzonego przez Instytut Badań Społecznych i Rynkowych, jest ulubioną stacją Polaków. Tankowanie samochodu na stacji z orłem w tle deklaruje więcej niż co drugi Polak,bo aż 54% z nas. Jak wynika z badania, przewaga polskiego koncernu paliwowo-energetycznego na rynku jest zdecydowana. 

Co ciekawe, Orlen, jako najchętniej odwiedzaną stację, wybiera więcej Polek niż Polaków. Stosunek ten wynosi 60% do 46%. Kolejne miejsca w zestawieniu nie mają aż tak wielkiej popularności, jak Orlen. Na drugim miejscu znajdują się stacje BP, które wybrało 11% badanych. Na trzecim miejscu ex aequo uplasowały się Shell i Lotos z wynikiem 8%. Czwarte miejsce w zestawieniu - 4% - zajęło natomiast CircleK, które jeszcze niedawno sprzedawało paliwo pod szyldem Statoil. Natomiast 1 na 100 badanych wykazał, że najchętniej tankuje na stacjach Amic, dawnym Lukoilu oraz na stacjach Moya.

Orlen najchętniej odwiedzaną stacją Polaków

Jak podaje Bankier.pl, w zasadzie wyniki te nie powinny dziwić, jeśli sprawdzić, ile stacji mają poszczególne sieci. Najwięcej ma Orlen, bo aż 1779 stacji, z czego 43 funkcjonuje pod szyldem Bliska. To 22,9% rynku. Trzy razy mniej stacji niż Orlen ma BP, bo 550, co stanowi 7,1% ogółu. Lotos z kolei ma 493 stacje (6,3% ogółu), a Shell 415 (5,3% ogółu).

Częste odwiedzanie to jedno, a zaufanie do marki to coś innego. W zasadzie jednak i tutaj tabela wyników pod względem kolejności wygląda tak samo. IBRiS wykazał w badaniu, że największym zaufaniem cieszy się Orlen - 61% ankietowanych deklaruje zaufanie wobec stacji. Drugie miejsce zajęło BP z wynikiem 40%. Trzecie miejsce należy do Shella - 38%. Czwarte zaś do Lotosu  32%.  Na piątym miejscu z wynikiem 28% uplasowało się CircleK.