Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Polka ma zapłacić 1686,69 zł za abonament. Mimo, że od dekady nie mieszka w kraju
Paweł Makowiec
Paweł Makowiec 09.03.2023 13:08

Polka ma zapłacić 1686,69 zł za abonament. Mimo, że od dekady nie mieszka w kraju

Pilot do telewizora w ręku
Iberion

Płaciła regularnie abonament, a gdy wyprowadziła się z Polski na Wyspy Brytyjskie wyrejestrowała odbiornik - tak, jak nakazuje prawo. Poczta Polska stwierdziła jednak, że pani Alina Woodward musi zapłacić ponad 1,6 tys. zł abonamentu za okres, gdy… nie było jej w kraju.

Wezwanie po 10 latach

Sprawę opisał w czwartek portal Interia. Pani Alina Woodward w latach 1989-2010 jak normalny obywatel płaciła abonament RTV w terminie, miała również zarejestrowany odbiornik.

W 2010 roku postanowiła jednak wyjechać z kraju, a to oznaczało wyrejestrowanie odbiornika. Przez ponad 10 lat wydawało się, że “krajowy rozdział” jest już zamknięty.

Wydawało się, ponieważ jak wynika z informacji Interii, po przyjeździe do Polski do rodziny w sierpniu 2022 została zaskoczona pismem z Poczty Polskiej. Było to wezwanie do zapłacenia zaległego abonamentu.

Ponad 1,6 tys. złotych do zapłaty

Poczta w piśmie określiła łączną kwotę do zapłaty na 1686,69 zł. Zaległość dotyczy okresu od stycznia 2017 do lipca 2022 roku.

Jak podaje Interia, pani Alina odpowiedziała Poczcie Polskiej, że nie mieszka w Polsce, a pismo przyszło na adres jej ojca. Zaznaczyła również, że jej ojciec płacił abonament zgodnie z prawem, zaś ona sama nic nie rejestrowała pod tymże adresem.

Poczta najwidoczniej stwierdziła inaczej, ponieważ na jej brytyjski adres trafiło po jakimś czasie kolejne pismo. Instytucja prosiła o wskazanie pełnomocnika na terenie kraju, do którego trafiałaby kolejna korespondencja.

Radca prawny: bezzasadne wezwanie

Według wypowiedzi radcy prawnego Wojciecha Szymczaka dla Interii, wezwanie jest bezzasadne. Pani Alina nie rejestrowała bowiem od wyjazdu z Polski jakiegokolwiek odbiornika, a tylko po jego zarejestrowaniu istnieje obowiązek płacenia abonamentu.

Z informacji Interii wynika, że Poczta Polska odmówiła udzielenia komentarza w tej sprawie. Poczta zaznaczyła jednocześnie, iż sprawa pani Aliny została poddana weryfikacji, a odpowiedź zostanie przekazana bezpośrednio jej.