Polska kampania o Ukraińcach z historyczną nagrodą. "Gdzie zamieszkać" przetarła szlak
Kampania Mastercard “Where to settle - Gdzie zamieszkać”, stworzona we współpracy z McCann Polska, zdobyła historyczną statuetkę Black Pencil 2024. Nagroda wręczana od 1962 r. po raz pierwszy trafiła do polskiej firmy. Posypały się nominacje, światowa prasa branżowa zachwycona.
Black Pencil 2024. "Po raz pierwszy w historii praca z Polski otrzymała nagrodę"
“Po raz pierwszy w historii naszej branży, praca z Polski otrzymała najwyższe wyróżnienie w konkursie D&AD” - piszą beneficjenci, współautorzy nagrodzonej kampanii “Where to settle - gdzie zamieszkać" z McCann Poland, polskiego oddziału amerykańskiej agencji reklamowej. D&AD to Design and Art Direction, brytyjska organizacja, od 1962 r. nagradzająca projekty wizualne i reklamowe.
Zobacz też: Kogo stres mobilizuje, a kogo wypala? Pracownicy gorzej reagują na stres niż ich szefowie
Emerytura nie wystarczy. Policzono, ile Polacy powinni odłożyć na "spokojną" starośćPowojenna kampania Mastercard przechodzi do historii
McCann opracowało kampanię wraz z Mastercard. Produkcja została nagrodzona w środę 22 maja i, oprócz nagrody głównej, zgarnęła szereg nominacji w 8 podkategoriach: Experimental Community Activations, Graphite Pencil/Direct/Products, Wood Pencil (digital&Social), Wood Pencil (Direct), Wood Pencil (PR) i trzy shortlisty; Digital&Social, Impact, Local Solution. Kampania “Where to Settle” została więc nagrodzona zarówno za realizację (produkcję) i inicjatywę społeczną/wpływ na debatę.
“[…] Można stworzyć w Polsce platformę, która staje się wzorcem do skutecznego integrowania uchodźców na wszystkich rynkach świata. Co nam to przynosi? Jeszcze większą wiarę w to, że my - Polacy - potrafimy robić wybitne akcje, podziwiane na świecie oraz motywację by szukać kolejnych obszarów, gdzie znowu będziemy mogli pokazać światu nasze umiejętności” - powiedział po wręczeniu nagrody Wojciech Borowski, CEO McCann Poland cytowany przez Wirtualnemedia.pl.
Czym jest "Where to Settle - Gdzie zamieszkać"?
Nagrodzona kampania to produkt odpowiadający na kryzys uchodźczy w Polsce, eskalujący szybko po rosyjskiej inwazji na Ukrainę. To platforma oferująca znalezienie miejsca do zamieszkania - także poza największymi polskimi aglomeracjami. Narzędzie, dostępne w serwisie gdziezamieszkac.com, oferuje system porównań; uśrednionych kosztów życia, wynajmu, dostępności rynku pracy, rodzaju ofert. Dane pochodzą z systemów GUS i Mastercard. Docelowo kampania ma być implementowana na pozostałych światowych rynkach, integrując kolejne narody mierzące się z wyzwaniem zwielokrotnionej imigracji.
"Gdzie zamieszkać" już wcześniej dostrzeżona przez światowe media
Jeszcze w 2023 r. CEO Mastercard Michael Miebach pisał o kampanii po publikacji w zestawieniu Fortune, amarykańskiego dwutygodnika biznesowego.
Możemy wykorzystać dane, by pomagać ludziom. Stworzyliśmy “Where to Settle”, które zestawia ze sobą oferty z rynku pracy z informacjami nieruchomościowymi i uśrednionymi kosztami życia w danym regionie. To dane, które pomogą Ukraińcom zmuszonym do przemieszczania się przez wojnę odbudować swoje życia w Polsce. To dla nas zaszczyt, jako ekipy Masterdacd, być wyróżnionym przez ranking Fortune “Zmieniających Świata”. Motywacja, by iśc dalej!"