Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Finanse > Popularny bank wysyła pilny komunikat. Dotyczy wszystkich klientów
Irmina Jach
Irmina Jach 23.10.2023 19:48

Popularny bank wysyła pilny komunikat. Dotyczy wszystkich klientów

bank
Marek BAZAK/East News

PKO Bank Polski wysyła do klientów komunikat, którego treść powinni wziąć sobie do serca wszyscy Polacy. W alercie podkreślono, że oszuści znaleźli nowe, bardziej wysublimowane metody na wyłudzanie i kradzież pieniędzy nieostrożnych internautów. O czym warto wiedzieć? Jak uchronić się przed ich pułapkami?

PKO Bank Polski ostrzega klientów

PKO Bank Polski zwraca uwagę przede wszystkim na wiadomości tekstowe SMS i e-maile, których celem jest wzbudzenie niepokoju odbiorcy lub zachęcenie go do niestandardowego działania, na przykład poprzez zaoferowanie mu wspaniałej okazji. Mowa tu przede wszystkim o komunikatach na temat blokad konta, „okazjach inwestycyjnych” i wezwaniach do fikcyjnych opłat.

Koniec ze zmianą czasu. PE podjął decyzję

PKO Bank Polski radzi. Co zrobić, by nie paść ofiarą oszustów?

PKO Bank Polski przypomniał kilka zasad, które mogą uchronić klientów - także innych banków - przed niebezpieczeństwem ze strony internetowych oszustów. Warto je zapamiętać i przekazać bliskim, szczególnie tym w podeszłym wieku. 

Należy wystrzegać się spontanicznego działania pod wpływem emocji. Każdorazowo powinniśmy zweryfikować, czy otrzymana wiadomość na pewno została wysłana przez bank. Warto sprawdzić, czy w adresie e-maila, czy treści SMS nie ma literówek, błędów ortograficznych, stylistycznych i interpunkcyjnych. Pomocne może okazać się sprawdzenie numeru telefonu w Google.

Pracownicy placówki bankowej nigdy nie będą próbowali wywierać na kliencie presji czasu. To taktyka charakterystyczna dla internetowych naciągaczy. Jeśli dochodzi do kontaktu telefonicznego, należy być czujnym. Pracownik banku z pewnością przedstawi się klientowi i będzie wiedział, do kogo dzwoni. Bezosobowe zwroty powinny być alarmujące.

Jak uchronić się przed internetowymi oszustami?

Prócz zasad, o których wspomina PKO Bank Polski, warto stosować także inne środki ostrożności. Nigdy nie otwieraj załączników i linków pochodzących z niesprawdzonych źródeł. Mogą one zainfekować komputer, co z kolei nierzadko skutkuje kradzieżą danych, także bankowych. Ponadto należy pamiętać, że pracownik banku nigdy nie będzie prosił o podanie mu m.in. PIN-u karty.

Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości nieustannie przypomina także o „zasadzie 30 sekund”, która brzmi: „Rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund”. Po tym czasie samodzielnie zadzwoń do instytucji, od której telefon odebrałeś. Nie oddzwaniaj na numer z historii połączeń - wprowadź go samodzielnie. Opowiadając pracownikowi o wcześniejszej rozmowie, zweryfikujesz jej bezpieczeństwo.

Tagi: bank PKO BP