Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Popularny napój zniknie ze sklepów? Ogłoszenie producenta szokuje
Zuzanna Kłosek
Zuzanna Kłosek 28.09.2024 10:54

Popularny napój zniknie ze sklepów? Ogłoszenie producenta szokuje

napoje gazowane
Fot. Pixabay/Vika_Glitter

Słodkich napojów gazowanych na polskim rynku nie brakuje. W czołówce wciąż utrzymują się Coca-Cola, Pepsi czy Sprite i trudno sobie wyobrazić, że jeden z nich miałby wkrótce zniknąć. Zamiast tego producenci wciąż wprowadzają nowości do swojej oferty. Tym bardziej komunikat światowego lidera zaskoczył konsumentów.

Coca-Cola znika z półek. Tego napoju już nie kupimy

Zniknięcie Coca-Coli można by uznać za koniec pewnej epoki. Oryginalna receptura została opracowana niemal sto czterdzieści lat temu, w 1886 roku przez Johna Pembertona i od tego czasu Coca-Cola urosła do miana kultowej marki. W Polsce pojawiła się dopiero w 1972, ale od razu podbiła serca konsumentów. Dzisiaj w sklepach możemy kupić nie tylko tradycyjną colę, ale również colę zero, cherry czy lime. W tym roku jednak producent zaliczył niemal widowiskową ”wtopę”. Jeden produkt będzie musiał zniknąć z rynku.

Ostatnie dni na złożenie wniosku! Nie tylko uczniowie mogą stracić pieniądze

Coca-Cola wycofuje swoją ofertę. ”Nie smakowała Zetkom”

Podobnie jak jej konkurenci, Coca-Cola Company wciąż wprowadza nowości, w tym smaki w ofercie limitowanej, ale poszerza również stały asortyment. W ostatnich latach na sklepowych półkach mogliśmy zobaczyć m.in. Coca-Colę waniliową, ananasową czy Coca-Colę 3000 AI Zero. W lutym w ofercie pojawiła się również Coca-Cola Spiced — malinowy, lekko pikantny napój, który miał być hitem pokolenia Z. Po sześciu miesiącach spółka ogłosiła jednak, że wycofuje się ze sprzedaży tego wariantu. Dlaczego rewolucyjna cola okazała się rozczarowaniem?
 

Koniec Coca-Coli Spiced. Producent zapowiada ”coś nowego”

Coca-Cola Company nie podało dokładnego powodu wycofania artykułu ze sprzedaży. Decyzja jest o tyle zaskakująca, że Spiced miało nie tylko okazać się hitem, ale też wejść na stałe do oferty marki. Jak podaje CNN, na decyzji mógł jednak zaważyć fakt nie tylko słabej sprzedaży, ale też ”brak świadomości nowej oferty i zamieszanie wokół smaku”. Rewolucyjna ostra cola w rzeczywistości nie była bowiem pikantna. Rzecznik spółki zapowiedział już jednak, że Coca-Cola zamierza ”wprowadzić nowy, ekscytujący smak”, dostosowany do oczekiwań i gustów klientów.