Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > Porównywarki cen – dlaczego Twój sklep powinien w nich być?
Barbara Daszuta
Barbara Daszuta 02.12.2021 01:00

Porównywarki cen – dlaczego Twój sklep powinien w nich być?

Porównywarki cen – dlaczego Twój sklep powinien w nich być?
Materiały Partnera

Artykuł zewnętrzny

Aż 73% internautów robi zakupy w sieci. Tak wynika z raportu pod tytułem „E-commerce w Polsce 2020”. Nic dziwnego, że w takiej sytuacji sklepów internetowych nieustannie przybywa. W jaki sposób wyróżnić się na tle konkurencji? Między innymi poprzez dodanie swojego sklepu do porównywarki cen. 

Internauci czują się bezpiecznie, kupując przez porównywarki. Z jednej strony mogą się szybko zorientować, ile wart jest dany towar. Z drugiej zaś mogą sprawdzić, jaką reputacją cieszy się sklep, z którego rozważają zamówienie produktu. Warto nadmienić, że ten drugi powód często jest dla konsumentów ważniejszy. Wiele osób woli zapłacić nieco więcej, ale mieć pewność, że zamawiają z zaufanego źródła.

Korzyści dla sklepu internetowego

Każdemu sprzedawcy zależy na możliwie jak największej liczby klientów. W pewnym momencie dział marketingowy zastanawia się nad tym, w jaki sposób dotrzeć do nowych odbiorców. W strategii uwzględnia się różne działania – optymalizację SEO, kampanię Google Ads czy też inne metody bazujące na reklamie. 

Tymczasem wiele zyskać można poprzez dodanie swojej działalności do bazy porównywarek cen. W ten sposób nasz sklep mogą odwiedzić klienci, którzy w inny sposób nie dowiedzieliby się o naszym istnieniu. Jest to względnie tania promocja, która w dodatku wyposaża nas w wiele cennych informacji. Dzięki opiniom klientów dowiemy się, w jaki sposób powinniśmy modernizować działanie naszego sklepu. To ważna wiedza, ponieważ dla wielu osób to jakość obsługi, a nie cena odgrywa najważniejszą rolę.

Monitoring konkurencji kluczem do sukcesu

Promocja sklepów internetowych jest niezwykle ważna. Natomiast równie istotne jest monitorowanie naszej konkurencji. Jeśli będziemy przyglądać się jedynie cenom w innych sklepach, to szybko przekonamy się, że to droga donikąd. Znacznie lepiej jest analizować, w jaki sposób konkurencja podchodzi do marketingu, w jaki sposób przekonuje do siebie konsumentów. Istotne bywa także… śledzenie braków magazynowych. Jeśli u naszych rywali zabrakło towaru, na który jest popyt, my możemy podnieść tymczasowo ceny, aby zmaksymalizować zyski.

Porównywarki mają wpływ na SEO

Niektóre porównywarki cen mogą pomóc nam nie tylko w sprawnym dotarciu do nowych klientów, ale również przyczynią się do wzrostu widoczności naszej strony. Tak działa między innymi Asortimo, które oferuje artykuły sponsorowane dla sklepów internetowych. W ten sposób do naszej witryny będzie prowadził link dofollow, co przyczyni się do wzrostu zaufania Google do naszego sklepu internetowego.

Warto również nadmienić, że umieszczenie swojej działalności w bazie Asortimo może pomóc w obniżeniu kosztów kampanii Google Ads. Niektórzy oszczędzają w ten sposób nawet 20% kosztów.

Na rynku e-commerce trwa nieustanna walka o klienta. Z tego powodu tak ważne jest wykorzystywanie wszelkich dostępnych metod w celu prześcignięcia konkurencji. Tylko w ten sposób zwiększymy nasze zyski poprzez zwiększenie ilości konsumentów.

Tagi: