Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Rzucili się na sklep zaraz po otwarciu. Wiemy, ile warszawski Primark przyciągnął osób w pierwszy tydzień
Wiktoria Pękalak
Wiktoria Pękalak 11.09.2020 02:00

Rzucili się na sklep zaraz po otwarciu. Wiemy, ile warszawski Primark przyciągnął osób w pierwszy tydzień

Primark, Trinity West, Leeds, West Yorkshire. Taken on the afternoon of Friday the 30th of May 2014.
Wikimedia/Mtaylor848, (CC BY-SA 4.0)

Primark - pierwszy sklep w Polsce

Od 21 sierpnia można robić zakupy w pierwszym sklepie Primark w Polsce. W pierwszych dniach otwarcia przed sklepem ustawiały się spore kolejki, ponieważ ze względu na obostrzenia sanitarne i wymagane odstępy ochrona nie dopuszczała, by sklep był przeludniony. Primark nie chciał podzielić się szczegółowymi danymi dotyczącymi liczby klientów, Business Insider dowiedział się jednak, że w pierwszym tygodniu, w którym otworzono sklep Galerię Młociny odwiedziło go 200 tys. osób.

- Cieszymy się z pozytywnej reakcji naszych polskich klientów na otwarcie sklepu Primark w Warszawie i choć spodziewaliśmy się dużego zainteresowania, rzeczywistość przerosła nasze oczekiwania - poinformowało Business Insider biuro prasowe Primarka. Portalowi nie udało się jednak otrzymać informacji co do konkretnej liczby klientów, ponieważ sieć nie chce zdradzać wrażliwych informacji handlowych.

Rąbka tajemnicy uchyliła jednak sama Galeria Młociny:

- Jak pokazują dotychczasowe dane, obecność Primarka w Galerii Młociny pozwoliła wyróżnić ofertę naszego centrum na mapie Warszawy i zachęcić nowych klientów do odwiedzenia go. Tak wysoka liczba odwiedzających, jedna z najwyższych w historii centrum, niezmiernie nas cieszy. Działała na korzyść pozostałych najemców obiektu, poprawiając ich wyniki. Obserwujemy, że ten trend się utrzymuje w kolejnych dniach - powiedział w rozmowie z Business Insiderem Tomasz Trzósło, prezes EPP, współwłaściciela Galerii Młociny.

Można pokusić się o stwierdzenie, że wchodzenie przez Primark na polski rynek w czasie pandemii było ryzykownym krokiem, okazało się to jednak strzałem w dziesiątkę. Warto zaznaczyć, że gdy galerie pozamykano i wszystkie znane sieciówki przeniosły się na sprzedaż online, Primark nie otworzył sprzedaży internetowej.

Kultowy sklep, który cieszy się ogromną popularnością w całej Europie oferuje w Polsce kolekcje ubrań damskich, męskich i dziecięcych, ale to nie tylko. W Primarku o dwupiętrowej powierzchni 3 660 mkw w Galerii Młociny można znaleźć także artykuły do domu, kosmetyki, obuwie i akcesoria.

Tagi: Zakupy sklep