Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > Rewolucja w Biedronce. Koniec ”legendarnych paragonów”? Sieć zaskoczyła klientów
Zuzanna Kłosek
Zuzanna Kłosek 23.07.2024 21:04

Rewolucja w Biedronce. Koniec ”legendarnych paragonów”? Sieć zaskoczyła klientów

Biedronka
Fot. East News/Marek Bazak

Biedronka to jeden z ulubionych sklepów Polaków. Dyskont co krok szykuje nowości dla swoich klientów. Tym razem jednak nie chodzi o nowe przeceny. Sieć zapowiedziała wielkie zmiany w kwestii ”półmetrowych paragonów”. Nie wszyscy będą jednak mogli skorzystać z nowej usługi.

Legendarne paragony Biedronki podbiły internet

Wszyscy pamiętamy wielką wojnę Lidla z Biedronką. W ostatnich tygodniach ta nieco przycichła, obie sieci wciąż jednak walczą o klienta i na każdym kroku próbują podkreślić swoją przewagę na rynku. Sławą, chociaż niekoniecznie dobrą, w tej dziedzinie okryły się paragony drukowane w Biedronce, które nierzadko miały nawet kilkadziesiąt centymetrów. Klienci wcale nie musieli robić dużych zakupów, by taki otrzymać. Była to kwestia dodatkowych informacji na wydruku, takich jak porównanie cen dyskontu i Lidla. Teraz jednak sieć zapowiada koniec legendarnych paragonów. Czym zostaną zastąpione? Klienci będą musieli spełnić warunek.
 

Te pieniądze tracą ważność. Już nimi nie zapłacisz, masz tylko jedno wyjście

Nowe paragony w Biedronce już są!

Jak poinformowała sieć w wydanym komunikacie, nowe paragony możemy od dzisiaj spotkać w 1,7 tys. sklepów. Rewolucja paragonowa wprowadzona 23 lipca ma stopniowo objąć również pozostałe placówki, wymaga jednak kilku technicznych zmian. Dlaczego?
Nowe paragony dostępne są w wersji elektronicznej. Z tego względu sklepu muszą dysponować dostępem do internetu. Pozostałe dyskonty będą natomiast wciąż drukować papierowe potwierdzenia zakupów. Co jednak bardzo ważne, nowe paragony, jak zapewnia Biedronka, będą spełniać wszystkie funkcje paragonu fiskalnego, co ma wyróżniać sieć na tle ”drogiej konkurencji".

To kolejny etap cyfryzacji Biedronki po uruchomieniu nowej aplikacji mobilnej, ofercie sklepów internetowych i ogłoszeniu instalacji elektronicznych etykiet cenowych — wyjaśnia Biedronka.
 

Tylko dla wybranych klientów?

Klienci muszą jednak przygotować się na spełnienie koniecznego warunku. Aby otrzymać e-paragon, musimy bowiem posiadać dedykowaną aplikację Biedronki (po aktualizacji do wersji 2.8.0) lub kartę Moja Biedronka. To właśnie na koncie klienta zapisywane będą wszystkie potwierdzenia zakupów, a my będziemy mieć do nich dostęp aż przez 3 lata. W razie potrzeby klienci będą mieć również możliwość pobrania paragonu w formacie .pdf lub .json.

Na Podhalu można usłyszeć legendę o rycerzu śpiącym pod szczytami Tatr, podobnie spotkać można historie o legendarnych paragonach Biedronki. Rycerze przeszli do historii, podobnie jak powoli przechodzą do niej opowieści na temat paragonów — czytamy w komunikacie Biedronki.