Awaria w jednym z największych banków w Polsce. Klienci sparaliżowani, nic nie działa
Santander nie działa
Klienci Santandera mają ogromne problemy od poniedziałku 14 września od godziny 11. Najbardziej uciążliwa okazuje się być niemożność zalogowania do aplikacji mobilnej. Użytkownicy relacjonują w mediach społecznościowych, że nawet przy logowaniu do serwisu internetowego występują duże trudności.
Poza tym, w Santanderze nie działa także Blik oraz kantor online. Portal komputerswiat.pl podaje, że najwięcej zgłoszeń w sprawie awarii w Santanderze dociera z północnej i centralnej Polski.
DZISIAJ W GRZEJE:1. Już nie zarobisz tyle co wcześniej. Rząd chce położyć łapska na umowach milionów Polaków2. (https://wtv.pl/tvn-191120-mh-fakty "Miał już kończyć "Fakty" TVN, niespodziewanie wypalił. W studiu zaległa głucha cisza")
Santander pracuje nad naprawą systemu
Wirtualna Polska przekazuje, że Santander rozpoczął procedury, które mają na celu zlikwidowanie problemów. "Wiemy o występujących utrudnieniach i pracujemy już nad ich usunięciem. Prosimy o chwilę cierpliwości", czytamy w oficjalnym komunikacie Santandera. Awaria w Santanderze to prawdopodobnie pokłosie wczorajszej przerwy technicznej, w trakcie których bank prowadził prace nad swoimi usługami.
Santander to hiszpański bank, który na polski rynek wkroczył w 2001 r. Wcześniej ta sama spółka figurowała pod nazwą Bank Zachodni WBK (od 2007 r. na czele tej instytucji stał obecny premier Mateusz Morawiecki). Jest to trzeci bank w Polsce w kontekście wartości aktywów i pod względem liczby placówek. Według danych z marca 2020 r. Santander obsługuje ok. 5 mln klientów, co również plasuje go na trzecim miejscu w rankingu polskich banków (za PKO BP i Bankiem Pekao).