Santander Bank Polska wydał ważny komunikat. Pilnie ostrzega klientów
Santander Bank Polska wydał ostrzeżenie dla swoich klientów, informując o wzmożonej aktywności oszustów, którzy podszywają się pod bankowych przedstawicieli. Oszuści wysyłają fałszywe e-maile, informując o potrzebie aktualizacji danych lub zablokowania konta, a następnie kierują klientów na podrobione strony internetowe, gdzie próbują wyłudzić poufne informacje.
Metody działania oszustów
Oszuści stosują podobną strategię do tych, których celem był Bank PKO. Wysyłają klientom wiadomości e-mail, podszywając się pod Santander Bank Polska, i informują o rzekomym zablokowaniu dostępu do konta. W treści wiadomości znajduje się link prowadzący do fałszywej strony banku, gdzie oszuści próbują wyłudzić poufne dane.
Masz te aplikacje w telefonie. Lepiej szybko je usuń, można stracić pieniądze Hakerzy podszywają się pod Google Chrome. Polacy powinni uważaćReakcja Santander Bank Polska
Santander Bank Polska zareagował na sytuację, publikując ostrzeżenie na swoim oficjalnym profilu na Facebooku. Bank przypomina klientom, aby nie klikali w podejrzane linki oraz nie skanowali kodów QR z wiadomości otrzymywanych od nieznanych nadawców. Ponadto zachęca do sprawdzania adresów stron internetowych, na których klientów proszono o podanie poufnych danych.
ZOBACZ TAKŻE: Korzystasz z paczkomatów? Uważaj, oszuści tylko czekają na okazję
Wskazówki dla klientów
Bank przypomina klientom, że nigdy nie wysyła SMS-ów z linkami do logowania się do bankowości internetowej. Jeśli otrzymają podejrzaną wiadomość, powinni ją zgłosić bankowi. Santander Bank Polska apeluje również o zachowanie szczególnej ostrożności i świadomości w przypadku podejrzanych sytuacji, które mogą być próbą oszustwa.