Santander zaskoczył klientów ogromną awarią. Z kont pobrał 100 razy więcej
To nie była dobra niedziela dla wielu klientów Santander Banku Polska. W instytucji wystąpiła awaria za sprawą której klientom pobrano 100 razy większą sumę od tej, którą w rzeczywistości zapłacili.
Z tego artykułu dowiesz się:
Santander pobiera z konta klientów 100 raz większą sumę od tej jaką zapłacili
Jak bank odnosi się do całej sytuacji
Szokująca awaria w Santander Banku
W każdy weekend zamieszczamy na łamach naszego portalu informacje o możliwych utrudnieniach w największych polskich bankach. Najczęściej ma to związek z zaplanowanymi pracami technicznymi, a wcześniejsze poinformowanie o takich planach sprawia, że klienci mogą przygotować się na niedogodności.
To, co spotkało w niedzielę klientów Santander Banku Polska, planowane jednak nie było i nawet nie próbujemy sobie wyobrazić, co osoby te czuły, gdy sprawdziły stan swojego konta.
Co się stało? Otóż bank pobrał od klientów 100 razy większą sumę, od tej którą w rzeczywistości zapłacili.
Portal Spidersweb.pl przytacza facebookowe wpisy kilku zszokowanych klientów. Jeden z nich zapłacił za paliwo 110 zł, a bank pobrał z jego konta 11 tys. zł (mężczyzna dysponuje oczywiście paragonem udowadniającym faktyczną płatność).
Podobnych historii jest więcej, w każdej z nich bank pobrał 100 razy większą sumę z konta niż klient zapłacił. To co się stało, może wskazywać, że system Santander Banku Polska przestał zauważać przecinki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Klienci nie kryją zdenerwowania, co jest zrozumiałe, gdyż ich konta "wyczyszczono nagle" w niejednym wypadku z ogromnych pieniędzy, podczas gdy rzeczywiste wydatki były stosunkowo niewielkie. Ich irytację potęguje fakt, że mieli trudności ze skontaktowaniem się z infolinią banku.
Santander uspokaja klientów
Bank (a konkretnie jego przedstawicielka, przedstawiająca się jako Maja) odpowiada na facebookowe wpisy klientów, przede wszystkim uspokajając między innymi pisząc: "Wiemy o problemie i pracujemy nad jego rozwiązaniem".
W innych odpowiedziach klienci otrzymują zapewnienie, że ich środki „wkrótce zostaną zaksięgowane poprawnie”.
Komentarz biura prasowego Santander Banku Polska do całej sytuacji otrzymał Bizblog.pl. Poinformowano w nim, że nieprawidłowe, wyższe blokady kwot z transakcji kartami płatniczymi „są właśnie zdejmowane automatycznie”.
Bank twierdzi również, że problem dotknął mniej niż 1 proc. transakcji zrealizowanych dziś przez instytucję.
Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na [email protected]