Spore zmiany w Lidlu. Komfort nie tylko dla klientów
W sporej części sklepów sieci Lidl wprowadzono nowe rozwiązanie. Gwarantuje ono nie tylko komfort zakupów dla klientów - ma również plusy dla obsługi. Sama sieć z kolei zaoszczędzi sporo pieniędzy.
Nowość w sklepach Lidla
Technologia cały czas idzie do przodu na całym świecie. W kontekście handlu ma to znaczenie zarówno dla klientów, jak i samych sprzedających - czy to mniejszych przedsiębiorców, czy wielkich sieci dyskontowych.
Przykładów nie trzeba szukać daleko. Jak podaje Interia, w kwietniu wprowadzenie sporych zmian zapowiedział niemiecki dyskont Lidl. Jak się okazuje, po około dwóch miesiącach zmiany widać już w większości sklepów.
Drobna zmiana, a jednak wielka
Zmiana dotyczy wprowadzenia elektronicznych cenówek na salach sprzedaży. Zastępują one tradycyjne, papierowe cenówki, jednocześnie zachowując wszystkie dotychczas prezentowane informacje.
Plusów takiego rozwiązania jest sporo. Interia podaje, że wszystkie elektroniczne cenówki są połączone z systemem zarządzania towarami, co zmniejsza czas aktualizowania ceny produktu na wystawie do kilku sekund i zwiększa pewność klientów co do cen.
Korzyści również dla sieci
Na zmianie skorzystają również pracownicy sieci. Nie będzie bowiem konieczna ręczna wymiana pasków cenowych - zmiana elektronicznej cenówki będzie miała miejsce prawdopodobnie najczęściej w przypadku awarii. Pozwoli to zaoszczędzić czas i przeznaczyć go na inne obowiązki.
Według Interii, wprowadzenie elektronicznych cenówek oznacza spore oszczędności dla Lidla. Zmniejszą się wydatki na drukarki, tusz i papier - w przypadku tego ostatniego, szacunki wskazują na zaoszczędzenie aż 120 ton papieru.
Niemiecka sieć zakłada, że elektroniczne cenówki pojawią się we wszystkich sklepach do końca wakacji. Obecnie wymieniono je już w ok. 60 proc. placówek.