Sprzedaż przy pomocy feeda produktowego - wskazówki dla każdego e-commerce!
Prowadzisz sklep internetowy i szukasz sposobów na poprawę konwersji? Dowiedz się, jak podnieść sprzedaż za pomocą feeda produktowego, czyli pliku, w którym są zawarte różne informacje na temat sprzedawanych produktów.
Kiedy przyda się feed produktowy?
Plik produktowy pozwala reklamować asortyment sklepu internetowego w różnych miejscach sieci. Staje się to możliwe dzięki integracji feeda z zewnętrznymi kanałami marketingowymi. Klienci mogą oglądać produkty nie tylko bezpośrednio w sklepie online, lecz także na takich stronach jak np. porównywarki cen, serwisy społecznościowe, wyszukiwarki, wirtualne pasaże handlowe czy strony z rabatami.
Feed produktowy znajduje również zastosowanie w sieciach afiliacyjnych. Są to internetowe platformy, które pozwalają reklamować produkty na powiązanych tematycznie serwisach wydawców, np. blogerów czy influencerów.
Za pomocą pliku produktowego warto także prowadzić działania marketingowe w sieci Google. Reklama może znaleźć się bezpośrednio w wyszukiwarce w postaci niedużych zdjęć prezentujących produkt, tytuł, cenę oraz oceny klientów. Materiały reklamowe (banery oraz nagrania video) można również umieścić na stronach partnerskich Google, korzystając z usługi Google Display Network (GDN). Feed produktowy można wykorzystać również w remarketingu – np. na Facebooku, platformie Adform czy w usłudze Google Ads. Metoda ta polega na skierowaniu przekazu reklamowego do tych osób, które już wcześniej odwiedziły stronę sklepu, tj. spędziły na niej określony czas, opuściły ją po dodaniu produktu do koszyka itp.
5 porad dla każdego, kto zaczyna działać z plikiem produktowym
Pamiętaj o właściwym formacie feeda
Platformy marketingowe wymagają przygotowania pliku produktowego w ściśle określonym formacie. Najczęściej będzie to XML lub CSV, choć można się również spotkać z mniej znanymi rozszerzeniami.
Zadbaj o odpowiednią optymalizację pliku produktowego
Plik produktowy powinien spełniać wszystkie wymagania serwisu, z którym właściciel e-commerce chce go z integrować. Warto wykroczyć poza obowiązkowe atrybuty i umieścić w pliku jak najwięcej istotnych informacji. Mogą być to np. dane dotyczące koloru, materiału, rozmiaru, a także metod dostawy i płatności.
Zwróć uwagę na jakość zdjęć
Fotografia powinna przedstawiać rzeczywisty produkt, być czytelna, a także cechować się odpowiednio wysoką rozdzielczością.
Zapewnij bieżącą aktualizacje feeda
Aktualizacja feeda pozwoli zmniejszyć ryzyko utraty zaufania klienta, któremu wyświetliła się reklama z błędną informacją na temat ceny, dostępnych kolorów, rozmiarów produktu, czasu realizacji zamówienia, liczby sztuk na magazynie itp.
Nie zapomnij o dobrym opisie produktu
Zdjęcia czy cena to nie wszystko opis pozwoli uwypuklić najważniejsze cechy produktu i pokazać potencjalnemu klientowi korzyści, jakie zyska dzięki zakupom. Przejrzysty i prosty opis, najlepiej zawierający tzw. USP, czyli unikalną cechę, która wyróżnia produkt spośród pozostałych na tle konkurencji, to jeden z ważniejszych elementów feeda.
Jak sprawnie zarządzać feedem?
Ręczne zarządzanie feedem jest procesem męczącym i czasochłonnym – zwłaszcza jeżeli w sklepie znajduje się ogromna liczba produktów. Dlatego warto korzystać z systemów wspomagających działania z plikiem produktowym. Przykładem może być platforma Feedink, która umożliwia automatyczną integrację z wieloma kanałami marketingowymi. Jeśli nie jesteś pewny, czy taki system wspomoże twój e-commerce, skorzystaj z wersji freemium, która pozwala na zarządzanie feedem zawierającym do 100 produktów – przekonasz się, ile możesz zyskać dzięki takiej automatyzacji!
Artykuł sponsorowany