Polacy masowo wykupują jeden rodzaj sprzętu domowego. Wszystko przez pandemię
Z tego artykułu dowiesz się:
Sprzęt do ćwiczeń okazuje się sprzedażowym hitem
Co konkretnie kupują Polacy
Co poza sprzętem cieszy się dużym zainteresowaniem klientów
Sprzęt do ćwiczeń sprzedażowym hitem
Gdy prawie rok temu pandemia dotarła do naszego kraju i zamknięto Polaków w domach na początku był szok i masowe wykupywanie makaronu, ryżu, konserw czy papieru toaletowego. Gdy sytuacja się nieco uspokoiła i okazało się, że sklepy funkcjonują dalej, acz trzeba dalej siedzieć w czterech ścianach zainteresowaliśmy się ogródkami działkowymi, tak by następnym razem gdy ogłoszą lockdown było gdzie uciec. Ogródki są jednak dobre wiosną i latem, a co robić zimą?
Zima, a ściślej początek roku to od lat czas postanowień noworocznych, do których wielu zalicza „wzięcie się za siebie”, co zwykle oznaczało np. zapisanie się na siłownię czy basen. W tym roku jest to niemożliwe, gdyż tzw. branża fitness od kilku miesięcy pozostaje w zamknięciu, a z siłowni mogą korzystać jedynie zawodowi sportowcy.
Zamknięte siłownie nie oznaczają jednak, że nie można ćwiczyć w domu. Tyle, że do tego potrzebny jest odpowiedni sprzęt. A skoro jest potrzebny, to trzeba w niego zainwestować. I jak się okazuje Polacy inwestują.
Empik informuje w komunikacie prasowym, że w ostatnim czasie odnotowano wyraźny przyrost zamówień sprzętu do ćwiczeń. Segment akcesoriów treningowych odnotował aż 400 proc. wzrost rok do roku.
Co kupują Polacy?
Z danych zaprezentowanych przez Empik wynika, że największą popularnością wśród klientów cieszą się rollery do masażu. Tuż za nimi najchętniej kupowane są ekspandery i gumy, czy hula-hop ( w tym wypadku odnotowano prawie 9 razy większe zainteresowanie niż rok temu).
Na dalszych miejscach znalazły się hantle i obciążenia (8-krotny wzrost rok do toku), maty do ćwiczeń (4,5 razy większe zainteresowanie niż przed rokiem), czy stepy (4-krotny wzrost). Popularność odnotowały również uchwyty do pompek, a także wałki treningowe.
Z danych przywołanych przez Empik dowiadujemy się, że sprzedaż sprzętu fitness wzrosła w ostatnim czasie ponad trzykrotnie, a sprzętu siłowego ponad dwukrotnie. Wysoką dynamikę sprzedaży odnotowano również w przypadku odzieży i obuwia treningowego.
- Aktualnie największym zainteresowaniem cieszą się akcesoria do ćwiczeń poza profesjonalnymi obiektami sportowymi, ale nie zapominamy o kategoriach, które wraz z nadejściem kolejnych miesięcy ponownie zyskają na znaczeniu – mówi cytowany w komunikacie sieci Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce w Empiku, wskazując m.in. na sporty sezonowe, rowery czy bieganie.
Empik zwraca uwagę również na rosnącą dynamikę sprzedaży (wzrost o 60 proc. rok do roku) witamin wspierających odporność organizmu, która wyprzedziła pod względem popularności suplementy diety.