Polacy masowo wykupują jeden rodzaj sprzętu domowego. Wszystko przez pandemię
Z tego artykułu dowiesz się:
-
Sprzęt do ćwiczeń okazuje się sprzedażowym hitem
-
Co konkretnie kupują Polacy
-
Co poza sprzętem cieszy się dużym zainteresowaniem klientów
Sprzęt do ćwiczeń sprzedażowym hitem
Gdy prawie rok temu pandemia dotarła do naszego kraju i zamknięto Polaków w domach na początku był szok i masowe wykupywanie makaronu, ryżu, konserw czy papieru toaletowego. Gdy sytuacja się nieco uspokoiła i okazało się, że sklepy funkcjonują dalej, acz trzeba dalej siedzieć w czterech ścianach zainteresowaliśmy się ogródkami działkowymi, tak by następnym razem gdy ogłoszą lockdown było gdzie uciec. Ogródki są jednak dobre wiosną i latem, a co robić zimą?
Zima, a ściślej początek roku to od lat czas postanowień noworocznych, do których wielu zalicza „wzięcie się za siebie”, co zwykle oznaczało np. zapisanie się na siłownię czy basen. W tym roku jest to niemożliwe, gdyż tzw. branża fitness od kilku miesięcy pozostaje w zamknięciu, a z siłowni mogą korzystać jedynie zawodowi sportowcy.
Zamknięte siłownie nie oznaczają jednak, że nie można ćwiczyć w domu. Tyle, że do tego potrzebny jest odpowiedni sprzęt. A skoro jest potrzebny, to trzeba w niego zainwestować. I jak się okazuje Polacy inwestują.
Empik informuje w komunikacie prasowym, że w ostatnim czasie odnotowano wyraźny przyrost zamówień sprzętu do ćwiczeń. Segment akcesoriów treningowych odnotował aż 400 proc. wzrost rok do roku.
Co kupują Polacy?
Z danych zaprezentowanych przez Empik wynika, że największą popularnością wśród klientów cieszą się rollery do masażu. Tuż za nimi najchętniej kupowane są ekspandery i gumy, czy hula-hop ( w tym wypadku odnotowano prawie 9 razy większe zainteresowanie niż rok temu).
Na dalszych miejscach znalazły się hantle i obciążenia (8-krotny wzrost rok do toku), maty do ćwiczeń (4,5 razy większe zainteresowanie niż przed rokiem), czy stepy (4-krotny wzrost). Popularność odnotowały również uchwyty do pompek, a także wałki treningowe.
Z danych przywołanych przez Empik dowiadujemy się, że sprzedaż sprzętu fitness wzrosła w ostatnim czasie ponad trzykrotnie, a sprzętu siłowego ponad dwukrotnie. Wysoką dynamikę sprzedaży odnotowano również w przypadku odzieży i obuwia treningowego.
- Aktualnie największym zainteresowaniem cieszą się akcesoria do ćwiczeń poza profesjonalnymi obiektami sportowymi, ale nie zapominamy o kategoriach, które wraz z nadejściem kolejnych miesięcy ponownie zyskają na znaczeniu – mówi cytowany w komunikacie sieci Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce w Empiku, wskazując m.in. na sporty sezonowe, rowery czy bieganie.
Empik zwraca uwagę również na rosnącą dynamikę sprzedaży (wzrost o 60 proc. rok do roku) witamin wspierających odporność organizmu, która wyprzedziła pod względem popularności suplementy diety.