Tak Lidl jeszcze nie informował o promocjach. Lepiej się spieszyć, okazje dla prawdziwych łowców

Klienci Lidla już mogą korzystać z najnowszego udogodnienia, które może w wielkim stopniu zmienić sposób komunikacji między klientami a siecią popularną w Polsce. Już wkrótce możemy spodziewać się informacji o promocjach i ofertach, przekazywanych w sposób zupełnie inny niż dotychczas.
Lidl wymyśla kolejne sposoby na budowanie społeczności lojalnych klientów
Lidl od lat prężnie prowadzi działania marketingowe, które zdobywały uznanie i popularność wśród Polaków. Oprócz tradycyjnych informacji o promocjach i rabatach w formach gazetek, kreatorzy wizerunku i treści nieustannie tworzą kolejne kanały komunikacji, i zamieszczają na nich atrakcyjne materiały audiowizualne, takie jak memy, czy krótkie filmiki pokazujące codzienność pracowników sklepu. Ostatnim największym krokiem w tym zakresie było założenie oficjalnego konta na TikToku — właśnie dla Lidla.
Strategia komunikacji Lidl Polska na TikToku uwzględnia kilka kluczowych obszarów dla marki. Jednym z nich jest szczególnie rozpoznawalna Kuchnia Lidla, która ma swoich stałych przedstawicieli na TikToku. W rolę kulinarnych gospodarzy wcielili się Kuba Przeździecki oraz Paula Bonowicz-Golec.
W role pracowników sklepu wcielała się Marta Zgutczyńska, która wcześniej na swoim prywatnym profilu zdobyła popularność dzięki odgrywaniu roli pracownicy Biedronki. Drugim twórcą jest Miłosz Muzioł, znany z charakterystycznej roli, podczas której wciela się w rolę ciotki.
Dzięki prężnym działaniom Lidl zyskał możliwość, aby stworzyć kolejną przestrzeń, aby informować swoich klientów o promocjach, niemal od razu, w czasie rzeczywistym. Wiele wskazuje na to, że dla kupujących będzie to sposób znacznie wygodniejszy, niż tradycyjne reklamy.

Tradycyjne reklamy i gazetki przestają być wystarczające
W dobie codziennego użytkowania smartfonów tradycyjne reklamy telewizyjne i gazetki promocyjne nie są tak efektywne, jak wykorzystywanie najpopularniejszych narzędzi, takich jak social media. Lidl doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego klienci otrzymują kolejne rozwiązania i możliwości, dzięki którym dowiadują się nie tylko o bieżących promocjach, ale również mogą zobaczyć kulisy tworzenia marki i pracy w dyskoncie.
W tej roli doskonale sprawdza się, chociażby Facebook, czy Instagram, gdzie zebrało się już ponad 335 tysięcy obserwujących. Znajdziemy tam ciekawostki, takie jak dedykowane klientom playlisty oddające nastrój poszczególnych promocji (na przykład włoskie piosenki, na tydzień włoskich produktów). Są tam również szczegółowe informacje, na przykład o stylu życia zero waste, porady kuchenne, i specjalne przepisy. Na portalach społecznościowych Lidla regularnie udzielają się także zaproszeni goście.



Teraz Lidl wchodzi na kolejny poziom komunikacji z klientami. Już wkrótce możemy spodziewać się wiadomości o najświeższych promocjach, w zupełnie nowej odsłonie.
To doskonałe wieści dla wszystkich łowców promocji
Lidl przekazał najnowsze wieści o nowym rozwiązaniu dla wszystkich klientów, którzy polują na promocje i nie chcą przegapić żadnej okazji. W oficjalnym komunikacie sieci czytamy, że klienci już mogą subskrybować kanał Lidl Polska na WhatsAppie, gdzie znajdą np. gazetki promocyjne. Osoby, które chcą być na bieżąco z ofertą Lidla, mogą zeskanować kod QR umieszczony na stronie sieciówki lub kliknąć specjalny link.
Dołącz do subskrybentów i przeglądaj nasze gazetki na telefonie. Wystarczy jedno kliknięcie, by mieć stały dostęp do najświeższych promocji. Subskrybuj gazetkę Lidla na WhatsAppie i miej najlepsze okazje zawsze w kieszeni! - czytamy na stronie lidl.pl
Po otwarciu aplikacji uzyskamy automatyczną odpowiedź, którą trzeba odesłać. Następnie należy wybrać sklep, w którym najczęściej robimy zakupy. Aby potwierdzić subskrypcję, należy kliknąć ikonę "Start".
Zależy nam na tym, by każda interakcja z naszą marką była jak najbardziej wygodna i dostosowana do ich potrzeb. Dzięki nowym narzędziom komunikacyjnym, takim jak kanał na WhatsAppie, możemy jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania naszych klientów, oferując im szybki i łatwy dostęp do najnowszych gazetek — mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska.
Rozwiązanie znane jest z Niemiec, Belgii, Austrii czy Czech - tam cieszy się dużym uznaniem wśród użytkowników. Na razie nie wiadomo, w jakim kierunku będzie rozszerzany w przyszłości kanał na WhatsAppie, i czy będzie wykorzystywany do innych celów niż tylko do publikowania gazetek.






































