Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > Technologia oceni, czy pasuje na ciebie M czy S. Pierwsze tego typu rozwiązanie na platformie modowej
Magdalena Madoń
Magdalena Madoń 17.07.2023 19:41

Technologia oceni, czy pasuje na ciebie M czy S. Pierwsze tego typu rozwiązanie na platformie modowej

zakupy
Domena publiczna

Wybranie właściwego rozmiaru ubrania podczas zakupów przez internet może być problematyczne. Zalando postanowiło zmierzyć się z tym problemem i wprowadza nowe narzędzie, które umożliwi klientom uzyskanie rekomendacji co do wyboru rozmiaru. Do oceny mają wystarczyć dwa zdjęcia klienta w obcisłym ubraniu. Na razie opcja jest dostępna tylko w krajach niemieckojęzycznych.

Funckaj pomiaru ciała

Klienci z niemieckiego obszaru językowego ( Niemcy, Austria i Szwajcaria) mogą już korzystać z nowej funkcji Zalando przy zakupie górnych części odzieży damskiej, a także sukienek, informuje portal dlahandlu.pl. 

Opcja ta umożliwia uzyskanie sugestii na temat odpowiedniego rozmiaru. Klient, chcąc skorzystać z tej opcji, musi wysłać dwa zdjęcia w obcisłym ubraniu. Na ich podstawie narzędzie oceni, jaki rozmiar będzie dla danej osoby odpowiedni.

Zdjęcia są wykorzystywane tylko do celów wyboru rozmiaru, później są usuwane. 

Zalando, Media Markt, Sephora i Glovo z zarzutami. Kary mogą być ogromne

Mniej zwrotów i lepsza komunikacja z klientem

Każdy, kto kupował kiedyś ubrania przez internet, wie, jak trudne bywa dopasowanie ubrań. Kupując online, klienci często zamawiają np. dwie sztuki danej bluzki, ponieważ nie są pewni, czy dany rozmiar będzie dla nich wygodny.

 Stacia Carr, VP Size & Fit w Zalando, stwierdziła, że pomoc w znalezieniu rozmiaru stanowi ważny element pogłębiania relacji z klientami.  Zalando ma nadzieję, że dzięki wprowadzonej funkcji zmniejszy się również liczba zwrotów towarów.

Nowe rozwiązanie będzie w przyszłości poszerzane na kategorie oraz inne rynki.

Zalando

Zalando to niemiecki wysyłkowy sklep internetowy, z siedzibą w Berlinie. Firma została założona w 2008 roku. Obecnie działa w kilkunastu krajach Europy, a od 2012 roku także w Polsce.

Tagi: Zalando