Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > Smutny koniec uwielbianego sklepu. Więcej już nie zrobimy w nim zakupów
Maria Glinka
Maria Glinka 03.11.2020 01:00

Smutny koniec uwielbianego sklepu. Więcej już nie zrobimy w nim zakupów

Tesco znika z internetu
Flickr/ccarlstead, https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/

Tesco rezygnuje ze sprzedaży online

Tesco zamyka e-sklep, który odmienił oblicze polskiego rynku detalicznego. Zainagurowany w 2012 r. serwis E-Zakupy był jednym z pierwszych w Polsce, który oferował zakup żywności przez internet. Interia podaje, że przez 8 lat Tesco zrealizowało ponad 8 mln zamówień, dzięki którym do klientów trafiło 400 mln artykułów o łącznej wadze ok. 300 tys. ton.

Internetowe zakupy w Tesco były możliwe w Warszawie, Gdyni, Opolu i Bielsku Białej tylko do 23 października. Ostatnie dostawy trafiły do klientów z tych miast 24 października. W pozostałych miejscowościach zamówienia realizowano do końca października. Wraz z początkiem listopada serwis E-Zakupy Tesco oficjalnie zakończył swoją działalność.

To dzięki e-sklepowi Tesco wyróżniał się na tle innych sieciówek

Tym, co przez lata stanowiło wartość dodaną sklepu internetowego Tesco była odpowiednia strategia logistyczna. Szybkie dostarczanie produktów było możliwe dzięki wprowadzeniu specjalnych systemów, które planowały trasy przejazdu vanów dostawczych.

Co więcej, uruchomiono komfortowe z punktu widzenia klienta dwugodzinne okna dostawy. Dzięki nim między godziną 8 a 20 zakupowicz mógł wybrać najbardziej optymalny czas na przyjęcie zakupów z Tesco.

Rozwiązaniem, które zrewolucjonizowało polski rynek handlu detalicznego była również usługa Click&Collect, która umożliwiała klientom odbiór zamówienia w dowolnym sklepie pod szyldem Tesco.

Dlatego też dyrektor zarządzający Tesco Polska nie ukrywa, że decyzja o zamknięciu sklepu internetowego nie była łatwa. - Od początku istnienia usługi robiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić naszym klientom z jednej strony najwyższej jakości produkty, a z drugiej - łatwe i wygodne zakupy. Dziękujemy wszystkim, którzy towarzyszyli nam w tej drodze: naszym pracownikom - za ich zaangażowanie i klientom - za zaufanie i to, że przez wszystkie te lata byli z nami – oznajmił Martin Behan.

1. Widok grobu Kory jest zwyczajnie przykry. Ujawniamy najnowsze zdjęcia jej miejsca pochówku2. Zaskakująca decyzja TVP ws. dalszych losów Michała Szpaka po Strajku Kobiet. Co dalej z jego karierą w "The Voice of Poland"?3. Nauczyciele masowo lądują na L4. Od początku roku szkolnego aż 430 tys. zwolnień

Tesco powoli znika z polskiego rynku

Likwidacja serwisu E-Zakupy to jeden z elementów, który ma przygotować Tesco do przejęcia przez nowego właściciela. Jest nim duński koncern Salling Group, który zarządza siecią sklepów Netto. Transakcja między podmiotami zakłada, że zagraniczna spółka przejmie 301 sklepów i 2 centra dystrybucyjne Tesco.

Umowa nie przewiduje włączenia sklepu internetowego do Salling Group, dlatego też konieczna była jego likwidacja. Obecnie Salling Group czeka na zaakceptowanie całego przedsięwzięcia przez polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Tesco wkroczyło na polski rynek w 1995 r., a pierwszy sklep pod tym szyldem otwarto trzy lata później. Na ten moment Tesco posiada 318 oddziałów stacjonarnych w naszym kraju. Sklepy funkcjonują w formacie supermarketów i hipermarketów kompaktowych.