To koniec Seata. Uwielbiana marka samochodów zniknie z rynku po ponad 70 latach
To smutna wiadomość dla fanów motoryzacji. Po 70 latach obecności na rynku, samochody hiszpańskiej marki wkrótce odejdą w zapomnienie. Na targach motoryzacyjnych plany wygaszenia produkcji przedstawił dyrektor generalny Volkswagena.
Seat znika z rynku, koniec legendarnej marki
To już pewne. Na trwających właśnie targach motoryzacyjnych IAA Mobility 2023 w Monachium, dyrektor generalny Volkswagena Thomas Schäfer ogłosił, że Seat zniknie z rynku. Zdaniem szefa koncernu marka nie zaprezentuje już żadnego nowego modelu, a te, które są oferowane obecnie, będą wycofywane stopniowo wraz z końcem cyklu produkcyjnego. Oznacza to, że za dwa/trzy lata nastąpi całkowite wygaszenie produkcji samochodów z logo hiszpańskiej marki. To jednak nie koniec zaskakujących informacji.
CD Projekt publikuje wyniki finansowe. Duże spadki zysków i przychodów, nacisk na „Widmo Wolności”Marka z historią
Seat to marka mająca swój rodowód w Hiszpanii. Została założona w 1950 r. z inicjatywy tamtejszego rządu. Pod koniec 1953 r. z taśm produkcyjnych zjechał pierwszy samochód z logo Seata, a w 1896 r. ponad połowa udziałów marki została kupiona przez koncern Volkswagena. Do 1990 r. niemiecki koncern przejął Seata w całości. Samochody hiszpańskiej marki przypadły do gustu polskim kierowcom, którzy z chęcią kupowali takie modele jak: Toledo, Leon, Ibiza, Cordoba czy Alhambra.
Cupra odnosi sukcesy
W ciągu ostatnich lat Volkswagen miał problem ze znalezieniem odpowiedniego miejsca dla hiszpańskiej marki. Należy wiedzieć, że w 2018 r. z Seata wydzielono inną markę samochodów. Cupra produkuje auta o sportowym charakterze i to właśnie ogromny sukces tej marki, zdaniem wielu, przyczynił się do końca Seata. Dyrektor generalny Volkswagena wyjaśnił, że przyszłością koncernu jest Cupra, która ma „znacznie większy potencjał zarobkowy”. Dodał, że Cupra jest najszybciej rozwijającą się marką w Europie, dlatego inwestowanie ogromnych pieniędzy w kolejną reanimację Seata jest nieopłacalne.
Co dalej z Seatem?
Media podają, że hiszpańska marka będzie teraz reprezentantem "nowej mobilności" w niemieckim koncernie. Z linii produkcyjnych będą zjeżdżać elektryczne hulajnogi i skutery.
Źródło: Interia.pl, spidersweb.pl, Auto Świat, autogaleria.pl.