Totalny paraliż Alior Banku. Klienci stracili dostęp do kont
Systemy Alior Banku nie odpowiadały w aplikacjach i bankowości internetowej. Od południa klienci, którzy stracili zdalne dostępy do swoich kont zgłaszali kolejne problemy. Szczyt awarii już najwyraźniej minął, jednak problemy nadal mogą występować.
Gwałtowny problem, padły dostępy do kont
Coś złego zaczęło się dziać z systemami Alior Banku tuż przed południem w środę 18 września. Klienci banku stracili dostęp do bankowości internetowej, według licznych zgłoszeń nie działała również aplikacja mobilna banku. Według serwisu Downdetector, który monitoruje podobne usterki, klienci banku nieustannie zgłaszali kolejne problemy. W samo południe zarejestrowano już grubo ponad tysiąc zgłoszeń.
Przeskanują nam oczy na ulicach. Polacy jako trzeci w EuropieBank nie tłumaczy przyczyn awarii
Tuż przed godziną 14 wiadomo, że co najmniej przez kilkadziesiąt minut nie można się było zalogować do bankowości internetowej, nieresponsywne były również pozostałe funkcje. Instytucja zareagowała szybko – Alior Bank poinformował swoich klientów, że prace nad wyjaśnieniem i naprawieniem usterek trwają. Komunikat o awarii, ani jej przyczynach jak dotąd nie pojawił się w mediach społecznościowych, wzmianki o zajściu nie ma też na oficjalnej stronie banku.
Jest lepiej, ale problemy wciąż mogą się pojawiać
Obecnie wygląda na to, że sytuacja zaczęła się już poprawiać. Dane z serwisu Downdetector wyraźnie wskazują, że zgłoszeń o awarii i braku dostępu do usług jest coraz mniej. Należy jednak założyć, że sytuacja może być dynamiczna i ewentualne problemy nadal mogą występować.
graf. Downdetector