Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Technologie > UOKiK otrzymuje skargi w sprawie akcji promocyjnej Biedronki
Bartosz Onuczyński
Bartosz Onuczyński 20.02.2024 16:35

UOKiK otrzymuje skargi w sprawie akcji promocyjnej Biedronki

zakupy w sklepie Biedronka
Marek BAZAK/East News

Ostatnio sieć sklepów Biedronka znalazła się w centrum uwagi z powodu kontrowersyjnej kampanii marketingowej, która wywołała niezadowolenie klientów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał kilka skarg dotyczących sposobu komunikacji firmy z klientami. Czy Biedronka może ponieść konsekwencje za swoje działania?

Kontrowersyjna kampania marketingowa

W pierwszej połowie lutego klienci Biedronki zostali zaskoczeni serią wiadomości SMS, w których nie tylko promowano oferty sklepu, ale także porównywano ceny produktów z konkurencyjną siecią Lidla. Co więcej, firma zaczęła wymagać od posiadaczy karty lojalnościowej wyrażenia zgody na otrzymywanie takiej komunikacji. Brak zgody oznaczał utratę dostępu do programu lojalnościowego i związanych z nim zniżek, co spotkało się z dezaprobatą klientów.

Sukces rządowej aplikacji. Nowa funkcja podbiła serca Polaków Jaką rolę pełni plastikowy guzik na pasie bezpieczeństwa?

Reakcja klientów i UOKiK

W efekcie społeczne oburzenie na działania Biedronki wyraziło się w postaci skarg klientów do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK otrzymał około 10 sygnałów od konsumentów dotyczących tej kampanii marketingowej. Jednakże, do chwili obecnej, nie wszczęto żadnego postępowania przeciwko Biedronce w związku z tą sprawą.

ZOBACZ TAKŻE: Rekordowa kara dla Apple. W tle nieuczciwa konkurencja ze Spotify

Możliwe konsekwencje dla Biedronki

Przedstawiciele UOKiK podkreślają, że przedsiębiorstwo, które zostaje porównane w kampanii reklamowej, może dochodzić swoich roszczeń na drodze sądowej, jeśli uzna, że prezentowane informacje są nieprawdziwe. To sugeruje, że Biedronka może stawić czoła konsekwencjom prawno-ekonomicznym, jeśli inne firmy poczują się urażone lub oszukane przez porównania cenowe przeprowadzane przez Biedronkę.

Powiązane
haker
Quiz sprawdzi, czy jesteś bezpieczny w internecie. Jeśli nie zdobędziesz 7/10 pkt., możesz mieć kłopoty