BiznesINFO.pl Handel Uwielbiana przez Polaków sieciówka zamyka sklepy. Fatalne informacje dla klientów
Pixabay/Michal Jarmoluk

Uwielbiana przez Polaków sieciówka zamyka sklepy. Fatalne informacje dla klientów

30 stycznia 2024
Autor tekstu: Zuzanna Kłosek

Już od 2019 roku sklepy H&M znikają z rynku na całym świecie. To wynik kryzysu gospodarczego i wielkiego spadku zysków. Polacy uwielbiają ten sklep. Czy jedna z ulubionych sieciówek jest zagrożona?

Liczba sklepów topnieje w oczach

W ciągu ostatnich dwóch lat sieć sklepów odzieżowych zlikwidowała około 440 placówek na całym świecie, z czego aż 200 na terenie Rosji, a to dopiero początek zmian. Sieć zapowiada kolejne zamknięcia w Europie. Setki osób straci pracę, a klienci — swój ulubiony sklep. Czy polscy konsumenci również mają powody do obaw?

Poczta Polska wydała zaskakujący komunikat. Wiele osób oniemiało, gdy to zobaczyło

600 osób straci pracę, a to dopiero początek

Sklepy sieci H&M znikają już od lat, jednak proces ten, wbrew nadziejom klientów, nie zwalnia. Tylko w 2022 ofiarą kryzysu padła około setka sklepów w samych Niemczech , czyli około 20% wszystkich salonów tej sieci na terenie kraju. Pracę straciło wtedy około 1500 pracowników sieci.

W tym roku planowane są kolejne cięcia — tym razem ma zostać zamknięte 28 sklepów w Hiszpanii , co będzie oznaczało utratę pracy dla w sumie 600 osób. Wywołało to sprzeciw hiszpańskich związków zawodowych, które masowe zwolnienia uznały za ”zbyt agresywne”. Planowane jest podjęcie negocjacji.

Polacy boją się o swój ulubiony sklep

Doniesienia o likwidacji kolejnych salonów z całą pewnością są martwiące, zwłaszcza dla tych, którzy ukochali sobie H&M jako swój ulubiony sklep odzieżowy. Obecnie w Polsce znajduje się niemal 200 sklepów tej sieci. Na chwilę obecną firma nie ogłosiła żadnych informacjach o planowanych zamknięciach, los polskich sklepów pozostaje zatem pod znakiem zapytania.

Dobrą informacją jest jednak, że H&M, mimo kolejnych likwidowanych salonów, nie planuje, przynajmniej obecnie, zawieszenia działalności w ogóle. Nawet w krajach, w których obecnie zamykane są placówki stacjonarne, sieć nadal stawia na rozwój sklepów internetowych . Możliwe zatem, że nawet jeśli trend znikających salonów dotrze do Polski, nadal będziemy mogli kupić ubrania w tym sklepie, nie wychodząc przy tym z domu.

źródło: radio ZET

Właśnie się zaczęło. Rossmann przygotował dla klientów same hity, nie można tego przegapić
Fatalne wieści dla klientów. Tego produktu już nie kupisz w Biedronce
Obserwuj nas w
autor
Zuzanna Kłosek

Redaktorka portalu BiznesINFO. Jestem studentką Twórczego Pisania i Marketingu Wydawniczego na Uniwersytecie Śląskim. Poprzednie studia ukończyłam z wyróżnieniem na kierunku Kultury Mediów. Kocham książki, którymi interesuję się zarówno od strony czynnej, jak i biernej, co wykorzystuję pisząc powieści, ale również tworząc dla czasopisma ArtPapieru i miesięcznika Kreatywni. Wolne chwile spędzam przy serialach i grach komputerowych.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat