Volkswagen zmienia logo. Nowe nawiązuje do przeszłości firmy
Volkswagen zmienia wizerunek i logo
Dla Volkswagena tegoroczny Salon Samochodowy we Frankfurcie będzie wyjątkowo ważnym wydarzeniem. W połowie września Porsche publicznie zaprezentuje swój pierwszy w pełni elektryczny model, SEAT wprowadzi nową koncepcję elektrycznych osiągów poprzez markę Cupra, a Volkswagen wejdzie w erę elektryczną wraz z wersją produkcyjną z hatchback ID.3. To nie jedyna zmiana firmy produkującej niemieckie auta - Volkswagen zaprezentuje również nowe logo i design marki.
Volkswagen odchodzi od niebiesko-białego znaku z efektem trójwymiarowości do płaskiego, nowocześniejszego, prostego czarno-białego logo, które zredukowano do niezbędnych elementów. Nowe logo jest nawiązuje do symbolu, którym posługiwała się firma w latach 60. Za zmianą logo stoją również poważniejsze metamorfozy. Również przekaz wizualny marki będzie inny.
Volskwagen chce być bardziej żywiołowy
"W przyszłości w reklamach nie będziemy pokazywać idealnego świata. Będziemy bliżej ludzi i bardziej żywiołowi. W większym stopniu będziemy przyjmować perspektywę naszych klientów i opowiadać autentyczne historie. Mniej będziemy koncentrować się na samochodzie, a bardziej na życiu i doświadczeniach ludzi, które są związane z mobilnością" - zapowiada Jochen Sengpiehl, dyrektor ds. marketingu marki Volkswagen.
Nowe logo ukaże się na wieżowcu, w którym znajduje się siedziba firmy w Wolfsburgu. Rebranding będzie przeprowadzany w kilku etapach, aby zoptymalizować działania pod względem kosztów. Początkowo zmiany zostaną wdrożone u dealerów w Europie, zaś w październiku w Chinach. Następnie, od początku 2020 roku, zmiany wejdą do Ameryki Północnej i Południowej, a także w pozostałej części świata. W sumie obejmą 171 rynków. W ponad 10 tysiącach placówek dealerów i partnerów serwisowych na świecie zastąpionych zostanie około 70 tysięcy logotypów.