BiznesINFO.pl
fot: Arkadiusz Ziolek/ East News. 26.07.2020. n/z Czerwona skrzynka na listy Poczty Polskiej.

East News, Arkadiusz Ziolek

W pandemii wróciliśmy do wysyłania kartek. Poczta Polska podzieliła się danymi

6 Kwietnia 2021

Autor tekstu:

Kamila Jeziorska

Udostępnij:

Poczta Polska poinformowała, że ostatnie święta wielkanocne pokazały powrót do nawyków Polaków znanych nam sprzed lat. Okazuje się, że w tegoroczną Wielkanoc kartki świąteczne wygrały z nowoczesnymi metodami składania życzeń.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • W jaki sposób pandemia koronawirusa wpłynęła na sprzedaż kartek wielkanocnych

  • Co jeszcze zmieniło się w sposobie funkcjonowania Poczty Polskiej

  • Na co jeszcze wpłynął COVID-19

Poczta Polska liczy łupy Wielkanocy

Pandemia koronawirusa przyspieszyła proces cyfryzacji. Zeszłoroczne święta wielkanocne oraz Bożego Narodzenia większość Polaków spędziła nie tylko z dala od domu, ale przede wszystkim od rodziny. Część z nas zdecydowała się na rozmowę wideo poprzez telefon lub komunikator internetowy.

Tegoroczna Wielkanoc niewiele różniła się od poprzednich - Polacy znów zobowiązani byli do zachowania ostrożności, a wielu z nas mocno okroiło towarzystwo zasiadające przy stole. Okazuje się, że tym razem zamiast z nowoczesnych rozwiązań, większość z nas skorzystała z tradycyjnego sposobu na złożenie życzeń świątecznych.

Poczta Polska w rozmowie z Handel Extra poinformowała, że asortyment wielkanocny w placówkach obfitował na ponad 300 produktów. Z najnowszych informacji wynika, że lider może być tylko jeden.

Poczta Polska tłumaczy, że przed tymi świętami sprzedała ponad 2 mln kartek i karnetów świątecznych. Z danych wynika, że jest to wynik dwa razy większy niż rok temu.

Poczta Polska informuje, że Polacy stawiają na kartki

Portal Handel Extra zauważa, że sytuacja związana z kartkami świątecznymi pokazuje oswojenie Polaków z obecną sytuacją pandemiczną. Tegoroczny wynik to absolutny rekord na przestrzeni ostatnich lat.

Poczta Polska poinformowała, że sprzedaż kartek i karnetów świątecznych drastycznie zmalała na przestrzeni ostatnich lat. Między 2007 a 2016 r. sprzedano o 25 proc. kartek mniej niż przed rokiem.

Choć wciąż wysyłanie listów stanowi jeden z największych źródeł przychodów Poczty Polskiej, spółka nie zamyka się na nowe doświadczenia. W ostatnim czasie poinformowała o chęci ustawienia własnych automatów do paczek oraz o chęci odejścia od tradycyjnego znaczenia listów poleconych.

Tradycyjne metody znane Poczcie Polskiej wciąż pozostaną, chociażby ze względu na seniorów, dla których obsługa urządzeń elektronicznych jest trudna, ale spółka Skarbu Państwa coraz chętniej otwiera się na rozwiązania e-commerce. Zresztą te zostały wpisane do strategii działań Poczty Polskiej.

Pandemia koronawirusa sprawiła, że Polacy coraz chętniej kupowali skrzynki na listy. Tych w kwietniu 2020 r. sprzedano osiem razy więcej.

Podobne artykuły

Arkadiusz Ziolek/EAST NEWS

Polska i Świat

Poczta Polska ostrzega przed cyberprzestępcami. Podszywają się pod instytucję

Czytaj więcej >
Kiedy koniec obostrzeń? Szef resortu realnie o powrocie do normalności

Polska i Świat

Kiedy koniec obostrzeń? Minister zdrowia podał datę wprost

Czytaj więcej >
NFZ podliczył ile będzie kosztować rehabilitacja ozdrowieńców

Polska i Świat

NFZ dokonał kalkulacji. Wiemy, ile kosztuje leczenie po przejściu koronawirusa

Czytaj więcej >
Lockdown dla szkół i przedszkoli prawdopodobnie zostanie przedłużony

Polska i Świat

Lockdown w przedszkolach i żłobkach do przedłużenia. Rząd wysłał klarowny sygnał

Czytaj więcej >
Zjednoczona Prawica się rozpadnie? Znamy opinię Polaków

Polska i Świat

Zjednoczona Prawica ma się rozpaść. Tak prognozuje 32 proc. Polaków

Czytaj więcej >
Arkadiusz Ziolek/East News

Polska i Świat

Grzywna aż na równowartość 826 tys. zł. Przesunął tylko kilka kamieni, ale nie wiedział ile mają lat

Czytaj więcej >