Ważny komunikat PKO BP. Zmiany dotkną wszystkich klientów
Bank PKO BP wystosował komunikat do wszystkich klientów. Za jego pośrednictwem zapowiedziano wprowadzenie nowego rozwiązania, które będzie miało wpływ na bezpieczeństwo kont bankowych.
Bank PKO BP ostrzega klientów
Nieustannie monitorujemy i wprowadzamy najnowsze technologie w zakresie cyberbezpieczeństwa. Dlatego zmieniamy się i wkrótce udostępnimy nowe rozwiązanie, które będzie dodatkowym zabezpieczeniem logowania do serwisu iPKO — poinformował bank PKO BP.
Bank PKO BP przypomina jednocześnie, że bezpieczeństwo finansów klientów jest w dużej mierze zależne od nich samych. Warto zastosować kilka rozwiązań, które utrudnią przestępcom włamanie na konto bankowe. Nie bez znaczenia jest także ograniczone zaufanie i konsultowanie z bliskimi lub pracownikami banku kwestii, które budzą naszą wątpliwość.
Tajemniczy symbol na dowodzie osobistym. Jakie ma zastosowanie?Bank PKO BP radzi: tak ustrzeżesz się przed cyberprzestępcami
Bank PKO BP jakiś czas temu przygotował dla klientów 10 podstawowych zasad, które mogą uchronić ich przed działaniem cyberprzestępców. Eksperci radzą nie udostępniać prywatnych danych, nie zgadzać się na opłacanie zakupów poza serwisami ogłoszeniowymi, nie klikać w podejrzane linki, nie logować się do banku przez publiczne sieci WiFi i unikać podłączania do komputera dysków USB, co do których bezpieczeństwa nie mamy pewności.
Równie ważne jest sprawdzanie tożsamości osób, które przez telefon podają się za pracowników banków. Bank PKO BP umożliwia weryfikację pracownika za pomocą aplikacji IKO. Klienci powinni także dokładnie sprawdzać powiadomienia autoryzacyjne swoich płatności i adres strony internetowej banku przez logowaniem, używać skomplikowanych i unikalnych haseł, oraz regularnie aktualizować systemy, aplikacje i przeglądarki, korzystając z oficjalnych stron producentów.
ZOBACZ TAKŻE: NFZ oferuje usługę za darmo. Pacjenci nie będą musieli nawet czekać w kolejce
Bank PKO BP: bezpieczeństwo Twoich finansów zależy także od Ciebie
Bank PKO BP przypomina, że klienci mogą zwiększyć swoje bezpieczeństwo na wiele różnych sposobów. Ważnym krokiem jest włączenie powiadomień w aplikacji IKO, SMS lub e-mail, które pozwolą regularnie kontrolować to, co dzieje się na koncie bankowym. Klienci PKO BP mogą zamówić Raport Biura Informacji Kredytowej (BIK), by sprawdzić swoją historię kredytową.
Ciekawym rozwiązaniem są także Alerty BIK 24/7, za pośrednictwem których klienci PKO BP będą informowani o ewentualnych próbach wyłudzenia. Podstawą jest jednak włączenie mobilnej autoryzacji, dzięki której można zatwierdzić wszystkie operacje zlecone w serwisie iPKO lub na infolinii — także z użyciem biometrii.
Pamiętaj, bezpieczeństwo Twoich finansów zależy także od Ciebie — przypomina bank PKO BP.