Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Wirtualna Polska zaciągnęła kredyt na 600 mln zł. Szykuje się na przejęcie Grupy Interia
Stanisław Węgrowski
Stanisław Węgrowski 26.02.2020 01:00

Wirtualna Polska zaciągnęła kredyt na 600 mln zł. Szykuje się na przejęcie Grupy Interia

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Wirtualna Polska z gigantycznym kredytem

Wirtualna Polska Holding poinformowała we wtorek wieczorem, że razem swoją spółką zależną Wirtualna Polska Media podpisała umowę na kredyt z konsorcjum, które zrzesza Bank Pekao, ING Bank Śląski, mBank, Paribas Bank Polska i PKO BP. Kredyt wynosi 978 mln zł, a 602 mln zł spółka przeznaczy na akwizycje i inwestycje. Reszta środków zostanie przeznaczona na spłatę bieżącego zadłużenia i finansowanie kapitału obrotowego i aktualnej działalności.

- Grupa Kapitałowa Wirtualna Polska Holding od kilku lat sukcesywnie realizuje strategię rozwoju działalności biznesowej poprzez przejęcia na rynku e-commerce i mediów internetowych. Zwiększenie linii kredytowej ma na celu kontynuowanie tej strategii - napisano w komunikacie spółki.

Wirtualna Polska przejmie Interię?

Jak podaje portal wirtualnemedia.pl, Wirtualna Polska planuje wykupić Grupę Interia, która został wystawiona na sprzedaż przez Grupę Bauer Media. Ale Michał Siegieda, dyrektor ds. komunikacji w Wirtualnej Polsce nie skomentował tych doniesień. Także Grupa Bauer Media odmawia komentarza w tej sprawie. 

Dzięki Interii Wirtualna Polska stanie się hegemonem

Grupa Interia posiada w swoim portfelu portal Interia.pl i wiele serwisów tematycznych, takich jak Pomponik.pl, Smaker.pl czy Maxmodels.pl. Pojawia się pytanie, czy tak duży gracz jak Wirtualna Polska potrzebuje kolejnego flagowego portalu. Ma już przecież WP.pl i O2.pl. Ale Paweł Wujec, prezes Grupy K2 nie ma wątpliwości dotyczących tego, czy to dobre zagranie.

- Fuzja Wirtualnej Polski i Interii skutkowałaby powstaniem bezapelacyjnie największego gracza na polskim rynku mediów internetowych. Największe zasięgi w niemal wszystkich kategoriach, największy pakiet stron głównych itd. Dla większości reklamodawców wydających poważne pieniądze w internecie to będzie „must have"”, kosztem zepchniętego na drugie miejsce Ringier Axel Springer Polska z Onetem. WP dysponowałaby też największym lokalnym ekosystemem danych użytkowników - ocenia ekspert na łamach portalu wirtualnemedia.pl.