Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Finanse > Za wypłacenie pieniędzy z bankomatu zapłacisz aż 10 zł. Banki podwyższają ceny za swoje usługi
Patryk Solarczyk
Patryk Solarczyk 10.05.2023 21:11

Za wypłacenie pieniędzy z bankomatu zapłacisz aż 10 zł. Banki podwyższają ceny za swoje usługi

logo PKO
Domena publiczna

Niestety, wkrótce będziemy świadkami zmian w systemie bankowym, z których klienci z pewnością nie będą zadowoleni. Banków planują podwyższenie opłat za wypłacenie pieniędzy, a wysokość tych opłat może sięgnąć nawet 10 złotych.

PKO BP

PKO BP wprowadza zmiany.

- 10 zł będzie kosztowała wpłata i wypłata w placówce, poza pierwszą (to samo dotyczy pobierania pieniędzy korzystając z innych bankomatów) – informuje serwis warszawawpigułce.

Jeżeli skorzystamy z Blika, nic nie zapłacimy. 

Strona informuje również, że w PKO BP „rachunek będzie prowadzony za darmo. Płatna będzie obsługa karty (10zł). Opłata ta zostanie zniesiona, jeżeli w miesiącu wykonamy 5 transakcji kartą lub Blikiem."

Warto jednak zaznaczyć, że wypłata z bankomatów PKO będzie bezpłatna. Zapłacimy za wypłaty korzystając z innych bankomatów.

ZUS zwróci pieniądze ze składek zdrowotnych, ale trzeba złożyć wniosek. Termin mija 1 czerwca.

Poważna awaria w znanym banku

Wielu internautów informowało media, że w poniedziałek nie mogli wykonywać przelewów internetowych. Wystąpiły również problemy z transakcjami z użyciem systemu Blik. Nest Bank potwierdził w wieczornym komunikacie, że tego rodzaju problemy faktycznie występowały.

Bank kolejnego dnia w komunikacie podał, "Rozwiązaliśmy problemy techniczne. Możecie już korzystać z BLIKA oraz wykonywać przelewy internetowe. Wszystkie transakcje zlecone do wykonania w dniu 8.05.2023r. powinny zostać zrealizowane w dniu 9.05.2023 r. lub zgodnie z dyspozycją" 

Wniosek o ogłoszenie upadłości Getin Noble Banku

Inna ważna wiadomość z systemu bankowego to informacja, że Bankowy Fundusz Gwarancyjny 28 kwietnia złożył do sądu wniosek o ogłoszenie upadłości Getin Noble Banku.

Dla klientów GNB jednak nic się nie zmienia.

 - Wszyscy klienci są i będą obsługiwani tak jak do tej pory, mają nieprzerwany dostęp do wszystkich swoich środków pieniężnych. Dotyczy to wszystkich osób i podmiotów, które na dzień 30 września 2022 r. byli klientami Getin Noble Banku S.A., w tym klientów firmowych, z sektora publicznego, a także klientów bankowości osobistej i private banking – uspokaja BFG.

Tagi: bank