Żabka wycofa foliowe torby. Papierowe będą jednak płatne
Z tego artykułu dowiesz się:
Dlaczego Żabka wycofuje się z plastikowych torebek
Kiedy sieć sklepów wprowadzi zmiany
Ile klienci zapłacą za papierowe torby
Żabka staje się eko
Żabka od dłuższego czasu stawia na ekologię. Aktualnie firma inwestuje pieniądze w ogromne centrum logistyczne znajdujące się w Radzyminie pod Warszawą. Będzie ono w pełni zautomatyzowane i przyjazne środowisku.
"W nowym centrum logistycznym Żabki zastosowany zostanie szereg rozwiązań, dzięki którym obiekt będzie spełniał funkcje logistyczne przy zachowaniu dbałości o niską emisję CO2 do atmosfery. Budynek będzie zasilany zieloną energią z paneli fotowoltaicznych. Inwestycja skorzysta także ze specjalnej kostki i wież antysmogowych oraz systemu wody szarej dla zwiększenia efektywności jej zużycia" - informuje Żabka w komunikacie prasowym.
Żabka także od roku edukuje społeczeństwo jak segregować odpady. Sieć wprowadziła na opakowaniach marki własnej oznaczenia dotyczące tego, jak zagospodarować zużyte opakowania.
Portal wiadomoscihandlowe.pl poinformował, że Żabka rezygnuje także z toreb foliowych i plastikowych. Od 21 marca klienci sieci sklepów będą mogli skorzystać z toreb papierowych, a za każdą z nich zapłacą 9 groszy.
[EMBED-11]
Żabka stawia na torby papierowe
"Chcemy uświadamiać klientów już w trakcie zakupów, a w efekcie budować dobre nawyki ekologiczne, w tym nawyk robienia zakupów z własnymi torbami. Wierzymy, że dzięki tego typu działaniom zyskamy zadowolonych klientów oraz pozwolimy naszej planecie odetchnąć od dużej ilości zalegających odpadów" - zaznacza sieć sklepów.
Żabka odchodzi nie tylko od plastikowych toreb na zakupy, ale także o tzw. zwijek, w które najczęściej pakujemy warzywa i owoce. Sieć potwierdza, że planuje w 100 proc. pozbyć się plastikowych toreb ze swoich sklepów.
Decyzja o postawieniu na papierowe torby wypłynęła od zarządu i wszyscy franczyzobiorcy muszą się do niej dostosować. Żabka podkreśla, że decyzja pozwoli jej uniknąć opłaty recyklingowej.
Żabka to polska sieć mikrosklepów działająca w modelu franczyzowym. Przez lata działalności ugruntowała swoją pozycję lidera segmentu modern convenience. Żabka w swoim modelu stawia na bliskość i wygodę klientów.