Żabka ujawniła ambitne plany na 2020. Sieć staje się coraz większym zagrożeniem dla konkurencji
Żabka z ambitnymi planami
O planach Żabki wiceprezes spółki ds. operacyjnych Adam Manikowski mówił podczas webinarium zorganizowanego w trakcie rozdania statuetek Retailer of the Year. Żabka otrzymała nagrodę w kategorii Sklepy małego formatu.
Wcześniej Manikowski sporo miejsca poświęcił działaniom Żabki podczas pandemii koronawirusa. W jego ocenie sieć zareagowała szybko i skutecznie. Wskazał tu takie działania jak m.in. poszerzenie podstawowego asortymentu produktów czy wprowadzenie dodatkowych usług jak Żabka do domu i Zamów i odbierz. Manikowski przypomniał również o wdrożeniu specjalnego programu subwencji dla franczyzobiorców najbardziej dotkniętych skutkami pandemii.
Żabka otworzy 1000 sklepów?
Manikowski o którego wystąpieniu szczegółowo pisze portal Wiadomoscihandlowe.pl zdradził, że w samym szczycie pandemii, gdy obowiązywały najściślejsze restrykcje Żabka powołała zespół pod nazwą What’s Next. Jego zadaniem było przygotowanie strategii na czas po pandemii. - Wyznaczyliśmy mu zadanie przygotowania strategii działań na czas po zniesieniu restrykcji – jak zmienić nasz sposób działania, żeby jak najlepiej przygotować się na trwale zmienione oczekiwania konsumentów, jednocześnie zwiększając tempo rozwoju sieci – mówił – cytowany przez portal - wiceprezes Żabki ds. operacyjnych. - Rolą zespołu What's Next było przygotowanie strategii pozwalającej nam uruchomić w tym roku co najmniej 850 nowych placówek, a także zweryfikowanie możliwości dalszego przyspieszenia tempa ekspansji, tak aby liczba otwarć wyniosła 1000 sklepów. Taka jest dzisiaj nasza ambicja – dodał.
Sieć Żabka – jak przypomina portal - liczy obecnie ponad 6250 sklepów. Ponadto sieć notuje ponad 870 mln wizyt klientów rocznie i realizuje 2,4 mln transakcji dziennie, co daje łącznie ok. 10 mld zł obrotu rocznie.