Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > Zalando wprowadza bardzo radykalne zmiany, przekonasz się odbierając kolejne przesyłki
Stanisław Węgrowski
Stanisław Węgrowski 12.09.2019 02:00

Zalando wprowadza bardzo radykalne zmiany, przekonasz się odbierając kolejne przesyłki

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Firma Zalando zaczyna testy opakowań wielokrotnego użytku. Jak donosi Business Insider Polska, jako pierwsi swoje zamówienia w nowym wydaniu otrzymają klienci niemieckiej platformy z Finlandii, Norwegii, Danii i Szwecji.

Wspólna odpowiedzialność

Za produkcję nowych opakowań odpowie fiński start-up, a design ma być zbliżony do obecnych kopert, z których korzysta Zalando. Co ważne, aby opakowania rzeczywiście zostały wielokrotnie użyte, klienci będą musieli sami je odesłać.

Dla niemieckiej firmy nie są to pierwsze działania mające na celu poprawę stanu środowiska. Wcześniej Zalando wprowadziło papierowe pudełka oraz zmieniło sposób pakowania kosmetyków, rezygnując z plastiku na rzecz toreb papierowych.

Nie tylko Zalando. Inne firmy również chcą być eko

Zalando to nie jedyna firma sprzedająca ubrania, która chce być na bieżąco z obecnymi ekologicznymi trendami. Zarówno polskie marki, jak i zagraniczne również podążają za ekotrendami chcąc spełnić oczekiwania klientów. Do marek, które także zrezygnowały z plastikowych toreb i wprowadziły ich papierowe zamienniki należą polskie firmy takie jak Reserved, Mohito, Cropp, House, Sinsay oraz zagraniczne - H&M, Zara czy C&A. 

Walka z plastikiem także w supermarketach

Sieci spożywcze również starają się ograniczyć zużycie plastiku. Klienci sklepów coraz częściej zwracają uwagę na sposób pakowania warzyw i owoców, które są sprzedawane w plastikowych opakowaniach, podczas gdy jest to zbędne. Już teraz można zaobserwować, że wielu ludzi przychodzi na zakupy z własnymi siatkami. Carrefour, Lidl czy Tesco to tylko niektóre firmy, które prowadzą działania proekologiczne, wprowadzając torby wielokrotnego użytku czy umożliwiając klientom robienie zakupów przy pomocy własnych opakowań. Nie wszystkie rozwiązania proponowane przez sieci są wszędzie stosowane, jednak nie można wykluczyć, że już niedługo będą na porządku dziennym, a co za tym idzie - jeszcze bardziej rozwinie się świadomość klientów, którzy zrezygnują z nieekologicznych sposobów pakowania.

Zgodnie z danymi WWF w ciągu ostatnich 65 lat produkcja plastiku wzrosła z 2 mln ton do 365 mln ton rocznie, z czego 58 mln ton wytwarza się w Europie.

Tagi: Zalando