Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > 1 czerwca zmiana prawa drogowego. Senat właśnie przyjął nowelizację
Kamila Jeziorska
Kamila Jeziorska 20.02.2021 01:00

1 czerwca zmiana prawa drogowego. Senat właśnie przyjął nowelizację

Zmiany w przepisach drogowych. Kierowcy muszą przygotować się na prawdziwą rewolucję.
Wikimedia, Tomasz Gąsior

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Co zmieni się w przepisach ruchu drogowego

  • Na co muszą uważać kierowcy

  • Czy to koniec piractwa drogowego

Zmiany w prawie drogowym

Rząd sukcesywnie od dłuższego czasu wprowadza zmiany w prawie drogowym. Niedawno w Senacie głosowana była nowelizacja ustawy Prawo o ruchu drogowym, która została przyjęta większością 95 głosów. Zmiany w życie wejdą już na początku czerwca, a co takiego czeka kierowców?

"Poprawka jednoznacznie przesądza, że zakaz korzystania z telefonu lub innego urządzenia elektronicznego w sposób, który prowadzi do ograniczenia możliwości obserwacji sytuacji na jezdni, obowiązuje pieszego zarówno podczas wchodzenia, jak i przechodzenia przez przejście dla pieszych" - napisało biuro prasowe Senatu na Twitterze.

Rządzący zadbali także o pieszych, którzy podczas przechodzenia przez pasy bardzo często narażeni są na niebezpieczeństwo. Od teraz piesi będą mieli pierwszeństwo przed wejściem na pasy.

Kierowcy będą musieli zachować szczególną ostrożność i dostosować prędkość pojazdu tak, aby nie narazić żadnego z pieszych. Warto wiedzieć, że rozszerzenie nie dotyczy tramwajów.

Zmiany mają zwiększyć bezpieczeństwo

Zmiany obejmą także tzw. jazdę na zderzaku, która jest bardzo często praktykowana przez polskich kierowców. Rządzący chcą zwiększyć odległość między jednym, a drugim pojazdem.

Kierowca poruszający się 100 km/h powinien jechać w odległości 50 metrów za pojazdem przed nim. Przepis nie dotyczy manewru wyprzedzania - informuje TVN24.

W obszarze zabudowanym w godzinach nocnych kierowcy pojadą 50 km/h, a nie 60 km/h jak dotychczas.

Autorzy projektu wskazywali, że prędkość wpływa na drogę hamowania kierowcy oraz potencjalnych kolizji drogowych.