Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl Handel Znany polski producent soków idzie pod młotek. Cena wywoławcza to blisko 21 mln zł
Biznesinfo

Znany polski producent soków idzie pod młotek. Cena wywoławcza to blisko 21 mln zł

6 marca 2023
Autor tekstu: Maria Gil-Sobczyk

Marwit w ciągu 25 lat działalności stał się potentatem w branży niepasteryzowanych soków z krótkim terminem spożycia i zajął 70 proc. rynku. Dziś firma jest wystawiona na sprzedaż za prawie 21 mln zł, a jej wierzyciele wciąż są niespłaceni. Cena wywoławcza za MARWIT Sp. z o.o. z siedzibą w Złejwsi Wielkiej to 20 982 453,50 zł netto. Kwota ta zostanie jeszcze powiększona o podatek informuje portalspozywczy.pl.

Marwit idzie na sprzedaż

Syndyk poinformował, że do składania ofert w konkursie będą uprawnione tylko te przedsiębiorstwa, które wykupią również spółkę-siostrę Marwita . Cena wywoławcza MARWIT FOODS Sp. z o.o. sp. k. wynosi 52,345 mln zł netto.

Zainteresowanie zakupem zakładów Marwit jest duże, szacunkowo skontaktowało się z nami ok. 10 potencjalnych inwestorów, w tym jeden zza granicy przekazała na początku lutego Justyna Kubiak, office manager Kancelarii Zięciak&Współpracownicy.

Ponad miesiąc na złożenie ofert

Oferty wykupu Marwita oraz spółki-siostry należy składać do 13 kwietnia:

  • osobiście w Kancelarii Notarialnej Marzenny Kamińskiej-Gbur przy ul. Prostej 37 w lokalu nr 2, 87-100 Toruń, od poniedziałku do piątku w godz. od  09:00-16:00,
  • przesłać ofertę na adres Kancelarii listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Otwarcie i rozpoznanie ofert będzie miało jawny charakter. Odbędzie się w Kancelarii 14 kwietnia o godz. 12:00.

Dlaczego Marwit upadł?

Początki firmy sięgają 1993 roku. Wówczas działała ona pod nazwą Maciej Jóźwicki i znajdowała się na terenie Toruńskich Zakładów Czesankowych Merinotex. Dziennie produkowano tam 600 butelkowanych soków, które następnie rozprowadzono w Toruniu. Po pewnym czasie siedzibę przeniesiono do Złejwsi Wielkiej. Wystarczyło kilka lat, by sprzedaż soków Marwit została uruchomiona w innych miastach Polski: Warszawie, Katowicach, Szczecinie, Poznaniu i Łodzi.

W okresie swojej świetności firma była czołowym producentem na rynku soków z krótkim terminem spożycia i miała w nim 70 proc. udziałów. Soki tej marki można było znaleźć w lodówkach większości sklepów w naszym kraju. Z czasem zaczęły jednak tracić na popularności głównie w wyniku rozwoju technologii utrwalania soków i coraz większego wyboru soków klasy premium.

Soki jednodniowe czyli świeżo wyciskane i niepasteryzowane były wspaniałym pomysłem, który przez kilka dobrych lat święcił triumfy na rynku spożywczym. Przedsięwzięcie, w którym pionierem była firma Marwit, było jednak bardzo skomplikowane i drogie. Przede wszystkim trudna była technologia produkcji, ponieważ wymagała dużego reżimu technologicznego, higienicznego i logistycznego. Soki jednodniowe wymagały transportu, magazynowania i ekspozycji w sklepach w warunkach chłodniczych tłumaczyła w styczniu Barbara Groele, sekretarz generalna Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków (na łamach portalspozywczy.pl).

Obserwuj nas w
autor
Maria Gil-Sobczyk

Redaktor Biznesinfo, copywriter i korektor językowy. W poprzednich latach dziennikarz Grupy KRN Media oraz specjalista ds. mediów społecznościowych. Ukończyła studia magisterskie z dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Szczególnie interesują ją tematy społeczne i gospodarcze, pilnie śledzi zmiany dotyczące rynku nieruchomości i finansów. Prywatnie pasjonują ją podróże, górskie wędrówki i cukiernicze rewolucje dokonywane we własnej kuchni.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat