Znany sklep ma oddać klientom pieniądze. Płacili za niezamawiane produkty
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że jedna ze znanych sieci sklepów w Polsce musi wypłacić klientom rekompensaty. Okazuje się, że do ich koszyków automatycznie trafiały niechciane produkty, za które musieli płacić.
Do koszyków klientów trafiały niechciane produkty
Okazuje się, że klienci sklepów Duka płacili za produkty, które bez zgody znalazły się w ich koszyku podczas zakupów internetowych. Do zamówień były dodawane „promocyjne” produkty, takie jak filiżanki i parasolki.
To koniec finansowania Kościoła z budżetu państwa? Jest konkretna zapowiedź i dataAby uniknąć zakupu niechcianego towaru, konsument musiał go usunąć, co w przypadku pełnego koszyka mogło zostać przez niego pominięte — przekazał UOKiK. Urząd przekazał, że jego zdaniem to klient powinien zdecydować, czy ma ochotę kupić promocyjny produkt.
Znana sieć sklepów poniesie karę
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że automatycznie dodany do koszyka produkt mógł zostać niezauważony przez klienta, który następnie dokonał nieplanowanego zakupu. Na sklep została nałożona kara finansowa w wysokości 1 mln 578 tys. 61 złotych.
Zobacz także: W 2024 roku wrócą niedziele handlowe? Postawili sprawę jasno
Sklep ma oddać klientom pieniądze
Sieć sklepów Duka musi dodatkowo zrekompensować straty klientom i zwrócić im pieniądze. Otrzymają je wszyscy, którzy składali zamówienia od 4 stycznia do 27 grudnia 2022 roku i do ich zamówienia zostały doliczone niechciane produkty.
Osoby, które nie dokonały zwrotu mogą zatrzymać “promocyjne” dodatki, a także otrzymają 24,99 złotych. Natomiast ci, którzy ponieśli koszty zwrotu, mogą liczyć na rekompensatę w wysokości 14,50 zł.