Adidas nie będzie już dłużej właścicielem Reeboka. Marki się rozstają
Z tego artykułu dowiesz się:
-
Jakie Adidas ma plany względem Reeboka
-
Dlaczego Adidas zdecydował się sprzedać markę
-
Jaka jest historia Reeboka
Adidas sprzeda markę Reebok
Adidas sprzedaje spółkę zależną - markę Reebok, poinformował tygodnik "Der Spiegel", na który powołuje się PAP. Po 15 latach Reebok trafi w zupełnie nowe ręce.
Adidas swoją decyzję tłumaczy tym, że w przyszłości firma chce skoncentrować się całkowicie na własnej marce, dochodząc do wniosku, że "Reebok i Adidas mogą znacznie lepiej wykorzystać swój potencjał wzrostu niezależnie od siebie" - wyjaśnił dyrektor zarządzający Adidasa Kasper Rorsted.
Przedstawiciel koncernu znanego na całym świecie przyznał, że najważniejsze jest to, że informacja o sprzedaży Reeboka nie wpłynęła na kurs Adidasa. Niemiecka firma, która kierunek swojego rozwoju do 2025 roku chce przedstawić 10 marca, przejęła spółkę Reebok w 2006 roku.
Reebok - marka z ponad stuletnią tradycją
Reebok International Limited jest amerykańskim przedsiębiorstwem branży odzieży sportowej. Jego nazwa pochodzi od południowoafrykańskiej antylopy – ridboka szarego. Firma została założona w Wielkiej Brytanii przez biegacza Josepha Williama Fostera i jego ojca Josepha B. Fostera w 1895 roku pod nazwą J.W. Foster and Sons.
W 1958 roku wnukowie założyciela założyli konkurencyjną firmę pod nazwą Reebok. Od tego czasu firma stale się rozwijała, jednak gwałtowny wzrost popularności firma zawdzięcza wprowadzeniu butów Freestyle przeznaczonych dla kobiet w 1982 roku.
W 2005 roku Adidas - jeden z największych rywali firmy zapowiedział przejęcie Reeboka za 3,8 miliarda dolarów.