Alarm dla użytkowników Play i Plusa. Zagrożenie, o którym musisz wiedzieć
Uwaga klienci Play oraz Plusa, cyberprzestępcy przypuścili atak z nową kampanią phishingową. Kradną tożsamość i pieniądze. Jak wygląda nowa kampania oszustów? Co robić, gdy dostaniemy wiadomość od przestępców?
Oszuści podszywają się pod popularnych operatorów
Ostrzeżenie dla osób korzystających z usług sieci Play oraz Plus. Na skrzynki mailowe klientów tych operatorów trafiają maile od oszustów podszywających się pod usługodawców.
Wiadomości zawierają fałszywe informacje o wyrobieniu karty SIM, a celem oszustów jest wyłudzenie wrażliwych danych konsumentów, aby dobrać się do ich pieniędzy oraz wykraść tożsamość, ostrzega Niebezpiecznik. Jak wygląda mail od oszustów udających operatora sieci? Co zrobić, gdy się dostanie maila od złodziei podszywających się pod Play albo Plus?
Jak wygląda mail od oszustów podszywających się pod sieć Play oraz Plus?
Oszuści w mailach do klientów sieci Play i Plusa przesyłają wiadomości o treści “Drogi Kliencie, Dziękujemy za przeniesienie Sima do eSim, jeśli nie pytałeś o to przeniesienie, kliknij poniższy link, aby anulować zamówienie”, podaje Niebezpiecznik.
Tym sposobem przestraszony klient ma łatwo dać się skusić i kliknąć odnośnik umieszczony w mailu przez oszustów.
Kliknięcie odnośnika przenosi ofiarę do fałszywej strony internetowej, które do złudzenia przypomina stronę operatora. Na tej stronie widnieją rubryki do uzupełnienia. Po wpisaniu danych logowania przestępcy przechwytują informacje o użytkowniku. Jak ostrzega serwis, dostęp do konta pozwala oszustom pozyskać dane osobowe klienta, wykraść dane kontaktów ofiary i przypuszczać ataki również na nie, okraść właściciela konta, aktywować i dezaktywować usługi generując dodatkowe koszty, bądź zastraszać w celu odzyskania przez klienta kontroli.
Kliknąłem link z maila od cyberprzestępców, co zrobić?
W przypadku samego kliknięcia takiego linka nie ma większego ryzyka utraty danych, informuje portal. Gorzej, jeśli zdążyliśmy też wpisać dane logowania. Jak sugeruje serwis, warto wtedy natychmiast skontaktować się ze swoim operatorem i poinformować go o sytuacji. Warto też pomyśleć o zmianie hasła w innych serwisach, jeśli jest takie samo jak dane do konta operatora, oraz o zmianie samego numeru telefonu.