Na stacjach, to nie ceny paliwa najbardziej interesują Polaków. Zwracają uwagę na inny produkt
Alkohol najbardziej pożądany
Stacje benzynowe przez ostatnie lata przekształciły się w sklepy wielobranżowe. Poza paliwem czy płynem eksploatacyjnym kupimy tam także zabawki, prasę, jedzenie, a nawet odzież. Do grona tych produktów należy doliczyć alkohol, który jak się okazuje, cieszy się największym zainteresowaniem klientów stacji. Według badań to cena alkoholu jest dla kierowców najbardziej istotna - podaje moto.pl.
Według badań przeprowadzonych przez UCE RESEARCH i firmę technologiczną Proxi.cloud kierowcy chcieliby coraz częściej dostawać informacje dotyczący promocji na alkholo. Rośnie także zainteresowanie usługami gastronomicznymi, jednakże maleje produktami związanymi z eksploatacją samochodów. Według badań 48 proc. kierowców chciałoby odbierać informacje o promocjach za pomocą telefonu, natomiast 36 proc. tego sobie nie życzy. Zaledwie 6 proc. badanych nie ma na ten temat zdania.
Alkohol na promocji
Największe zainteresowanie wśród kierowców budzą promocje na alkohol. 33 proc. badanych w swoich odpowiedziach zadeklarowało, że najczęściej chcieliby dostawać informacje na temat promocji na alkohol. Na drugim miejscu z wynikiem 26 proc. uplasowała się oferta gastronomiczna oraz jedzenie typu fast food. Zaledwie 16 proc. badanych zainteresowanych jest ofertą dotyczącą produktów do auta - podaje moto.pl.
Toyota zaprezentowała dwa pojazdy. Pierwszy z nich to crossover o niskim dachu, samochód jest kompaktowy, idealny do miasta. Jego aspekty wizualne podkreślają ukośne linie tylnej szyby i tylne błotniki przywodzące na myśl muskulaturę. Budowa samochodu - bez otworów wlotowych - nie pozostawia wątpliwości, że szkice przedstawiają samochód elektryczny.
Dr Wojciech Korchut z Uniwersytetu SWPS powiedział, że duży wybór trunków oraz fakt, że stacje benzynowe czynne są 24 godziny na dobę to czynniki zachęcające do zakupu. Ekspert zaznacza, że to właśnie dlatego kierowcy chętnie będą dowiadywać się o promocjach na alkohol, a zainteresowanie nim widać po ilości nietrzeźwych kierowców. Dr Korchut zaznaczył, że nie można jednak zakazać stacjom benzynowym sprzedaży alkoholu, ponieważ to jest element przynoszący im zysk.
Alkohol wyprzedzi paliwo?
Alkohol jest bardzo ważnym segmentem branży wśród stacji paliw. Z danych szacunkowych wynika, że stacje benzynowe wypracowują na wyrobach alkoholowych i tytoniowych nawet 40 proc. marży. Klientów mogą najbardziej interesować zniżki na alkohol ze względu na to, że nie muszą zajeżdżać do sklepu, a po prostu kupić go po drodze. Ponadto, przez ostatnie ograniczenia w sprzedaży, czyli niehandlowe niedziele, zainteresowanie alkoholem na stacji benzynowej rośnie. Pamiętajmy, że do tego dodać trzeba także różnego rodzaju święta, w które sklepy także są nieczynne.
Zainteresowanie paliwem na stacjach benzynowych powoli wzrasta, jednakże bardzo powoli. W ubiegłym roku zainteresowanych promocyjnymi cenami paliw było zaledwie 5 proc. badanych, natomiast w roku 2020 jest to już 11 proc. - podaje moto.pl.